۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85438684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در کردستان ۲۴ درصد رشد یافت

سنندج- ایرنا- مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبا ۲۴ درصد افزایش پیدا کرد.

پویا شهسواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اقلام اساسی به منظور تنظیم بازار در طول سال در فروشگاه ها و روستابازارهای سطح استان توزیع می شود، اظهار کرد: در سال گذشته هزار و ۳۷۹ تن برنج هندی و هزار و ۱۸۵ تن برنج تایلندی در بازار استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۶۴ تن شکر خانوار و ۶ هزار و ۶۷۲ تن هم شکر صنف و صنعت در سال گذشته توزیع شد که این میزان به ترتیب در سال ۱۴۰۱، هزار و ۹۱۶ تن و هزار و ۵۱۷ تن بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: میزان توزیع مرغ منجمد در سال گذشته هزار و ۲۳۴ تن و گوشت منجمد قرمز هم ۶۱۷ تن بود.

شهسواری یادآور شد: اتحادیه دامداران ۶۰ تن گوشت منجمد گوسفندی را وارد کرده که از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون ۴۵ تن آن در استان توزیع شده است؛ از این میزان ۲۴ تن آن در شهرستان ها و ۳۶ تن در مرکز استان توزیع شد.

وی اظهار کرد: فعال کردن ۴۴۷ واحد پرواربندی غیرفعال یا راکد و احداث واحدهای جدید، ساماندهی چوبداران و میادین دام و نظارت بر قیمت گذاری دام زنده و مقابله با واسطه ها و دلالان بخشی از برنامه جامع مدیریت زنجیره تولید، تامین، کشتار و توزیع گوشت قرمز طی سال جاری در استان است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تقویت کشتارگاه های صنعتی دام و اجرای طرح لیبل گذاری بر اساس کیفیت دام و نظارت بر فعالیت قصاب ها و قیمت گوشت در سطح شهر و مقابله با گرانفروشی و تشدید مقابله با قاچاق دام زنده و تقویت مدیریت دام های مکشوفه قاچاق از دیگر برنامه های جامع مدیریت در حوزه گوشت قرمز در استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha