رسولی: مسابقات کسب سهمیه المپیک تیراندازی با شکل جدید برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی با اشاره به برگزاری رقابت‌های این رشته در آستانه بازی‌های المپیک گفت: با توجه به تغییرات اعمال شده در این بازی‌ها، در مسابقات کسب سهمیه برزیل هم این قوانین اعمال می‌شود تا ورزشکاران با شرایط جدید تطبیق پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، ناصر رسولی که به عنوان سرپرست تیم اعزامی در مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ برزیل حضور دارد از تغییرات جدید در بازی‌های المپیک خبر داد و گفت: اولین روز تمرینات ملی‌پوشان در دو رشته تفنگ و تپانچه برگزار شد و نفرات اعزامی خود را آماده تمرین دوم می‌کنند که تا ساعتی دیگر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در تپانچه تیم‌های سوئیس، آمریکا، ازبکستان، کویت، ایران و قرقیزستان در برزیل حضور دارند و در تفنگ نیز ازبکستان، کویت، سنگاپور، ایران، سوئیس، قرقیزستان و قطر نوبت اول تمرینی خود را سپری کرده و در روزهای آینده سایر تیم‌ها نیز وارد می‌شوند.

دبیر فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: در بازی‌های المپیک قرار است فینال روز بعد از مسابقات مقدماتی برگزار شود و در چند ماه آینده و تا شروع المپیک قرار است همه مسابقات با شکل جدید برگزار شود تا ورزشکاران خود را با شرایط المپیک آماده کنند، یعنی با این شکل رقابت‌های فینال در روز مقدماتی برگزار نخواهد شد و ۲۴ ساعت بعد از آن ورزشکاران باید در خط آتش قرار بگیرند.

گفتنی است امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، هادی غرباقی، شرمینه چهل امیرانی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی و الهه احمدی با هدایت مریم طالبی در بخش تفنگ و جواد فروغی، سجاد پورحسینی ، وحید گل‌خندان، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و زینب طوماری با هدایت محسن نصر اصفهانی در بخش تپانچه، ترکیب تیم اعزامی کشورمان را تشکیل می‌دهند. ناصر رسولی نیز سرپرست این تیم است.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ در رشته تفنگ و تپانچه از ۲۳ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه در ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha