۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85438517
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شمار کشته‌های حوادث رانندگی گنبدکاووس ۳۵ درصد کاهش یافت

گنبدکاووس- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس از کاهش ۳۵ درصدی شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی این شهر در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال ۱۱ نفر از شهروندان گنبدی در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند که ۶ نفر کمتر از سال ۱۴۰۱ بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بارانی روز دوشنبه در نخستین نشست شورای ترافیک گنبدکاووس تلاش مجموعه اعضای شورای ترافیک و پلیس راهور در تصویب مصوبات مناسب، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، اصلاح هندسی و حذف نقاط حادثه خیز به همراه رعایت بیشتر قوانین از سوی رانندگان را از دلایل اصلی کاهش حوادث رانندگی در گنبدکاووس ذکر کرد.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال (۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین) هم هیچ مورد فوتی ناشی از تصادفات در گنبدکاووس ثبت نشد ضمن اینکه تصادفات جرحی این شهرستان هم ۲۱ درصد کاهش یافت.

بارانی همچنین خواستار اجرای کامل مصوبات شورای ترافیک این شهر از سوی دستگاه‌های متولی از جمله مصوبه حذف سه نقطه حادثه خیز این شهر شامل احداث ۲ فقره دوربرگردان استاندارد در بلوار شهید صیاد شیرازی، اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع) در ورودی شهر از سمت آزادشهر و نصب ۶ دوربین هوشمند کنترل ترافیک شهری شد.

نصب تابلو و علائم رانندگی و سرعت‌کاه در جاده‌های روستایی بالاخص جاده گنبد- کلاله و جاده روستایی حاجی بالخان گنبدکاووس، تسریع در احداث پُل بایلر و لایروبی رودخانه اوغان در محدوده این پُل تا سد گلستان، پیگیری تغییر حوزه استحفاظی پلیس راهور در میدان بسیج و ضرورت احداث شانه خاکی در جاده‌های بخش داشلی برون از دیگر مطالب مطرح شده در این جلسه از سوی فرماندهان پلیس راه (مینودشت - گالیکش، گنبد - مراوه تپه و سه راهی بدراق نوری) بود.

رییس اداره راهداری گنبدکاووس هم در این جلسه از امضای قرارداد ۶۲۰ میلیارد ریالی با پیمانکار احداث پُل بایلر خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته و پیمانکار بزودی عملیات اجرایی این پروژه را شروع خواهد کرد.

موسی اونق افزود: یک پنجم طول راه‌های اصلی و فرعی گلستان در گنبدکاووس قرار دارد اما سهم اعتبارات تخصیصی به این شهرستان متناسب با طول هزار و ۲۰۸ کیلومتر راه آن نیست.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه برلزوم اجرای کامل مصوبات این شورا از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و گفت: کاهش آمار تصادفات، کشته شدگان و مجروحان آن در این شهرستان باید با اجرای مصوبات، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و فرهنگ سازی رفتار ترافیکی شهروندان استمرار یابد.

مهدی دهرویه با بیان اینکه گنبدکاووس در زیرساخت‌های ارتباطی (جاده‌ها) با کمبودهایی مواجه است، افزود: تخصیص اعتبارات این بخش و دیگر حوزه‌ها از سوی مدیران ملی و استانی باید متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان باشد.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha