پیرانشهر با ۳۹.۴ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اینکه همه شهرستان های جنوب آذربایجان غربی تحت تاثیر سامانه جدید بارشی قرار گرفتند، گفت: پیرانشهر در شبانه روز گذشته با ثبت ۳۹.۴ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان بود.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر آن، در این مدت در اشنویه ۳۷ میلی‌متر، ارومیه ۲۲ میلی‌متر، نقده ۱۷ میلی‌متر، تکاب ۱۰ میلی‌متر، مهاباد ۶ میلی‌متر، شاهین دژ ۳.۴ میلی‌متر، بوکان و سردشت نیز ۲ میلی‌متر بارش ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا اواخر وقت امروز در استان ادامه دارد، اضافه کرد: طبق برسی نقشه های هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید از فردا نیز بارش ها به صورت رگبار باران بهاری در استان تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود این سامانه بارشی به منطقه طی چند روز گذشته دمای هوا در آذربایجان غربی نیز کاهش محسوسی داشته و به طور میانگین بین پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد پیدا کرده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha