۳۰۰ اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده که این آثار در حال داوری هستند.

علیرضا نوروزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین، البرز، قم، مشهد، همدان، کرمانشاه، مازندران، گلستان، گیلان و سمنان ارسال شده است.

وی به آثار خارجی ارسال شده به جشنواره نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ اثر از کشور های مختلف نظیر آلمان، ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، روسیه و هلند به دبیرخانه ارسال شده که رقم قابل توجهی به نظر می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در دهه کرامت و در روز ۲۶ اردیبهشت امسال به میزبانی شهر سلماس برگزار خواهد شد.

نوروزی اظهار کرد: در حاشیه این جشنواره محافل شعر رضوی در استان های تهران. قزوین. زنجان. اردبیل و آذربایجان شرقی و در خارج از کشور نیز در کشورهای ترکیه و عراق برگزار می شود و کارگاه های آموزشی شعر نیز شهرهای ارومیه، نقده، میاندوآب، سلماس‌، خوی و چایپاره پیش بینی شده است.

وی گفت: همچنین سه عنوان کتاب تحت عنوان «گونش ضیافتی» با موضوع اشعار قرائت شده در این جشنواره طی سال های اخیر چاپ شده و جلد چهارم نیز در مرحله تدوین است.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

در راستای اجرای عدالت فرهنگی هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب و شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره برگزار شد و امسال نیز میزبانی به سلماس واگذار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha