۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85438342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم زنجان در ماه رمضان ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به کمیته امداد کمک کردند

زنجان - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد زنجان گفت: طی ماه مبارک رمضان امسال مردم استان بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالبهای مختلف به این نهاد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله صالحی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود:مشارکت مردم خیر و نیکوکار این استان در برنامه‌های مختلف این نهاد طی ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال قبل بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جذب حامیان ایتام، یادآور شد: با اجرای ۲ پویش، ۲ هزار و ۹۲۳ حامی جدید به جمع ۳۲ هزار حامی ایتام استان افزوده شد.

صالحی گفت: هم اکنون چهار هزار و ۹۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد زنجان هستند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان ۲۷۲ آشپزخانه اطعام مهدوی با محوریت مردم و ۲۹۱ میز افطاری ساده در استان برپا شد.

صالحی یادآور شد: در این ایام ۲۱۴ هزار و ۲۰۰ افطاری ساده برپا و ۲۶۱ هزار پرس غذای گرم و ۳۰ هزار و ۶۶۶ بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: اطعام مهدوی، مفتاح الجنه، تفقد و دلجویی از مددجویان با همراهی مسوولان، کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد و جمع آوری زکات فطره از جمله طرح های پیش بینی شده برای ایام ماه رمضان امسال بود که اجرا شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در این ایام هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای آزاد سازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد از سوی این نهاد جمع آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شد.

وی میزان کمک های برنامه ریزی شده به این منظور را ۱۰ میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: این میزان تا پایان ماه جاری محقق خواهد شد.

صالحی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای جمع آوری زکات فطره مردم استان ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه به این منظور پیش بینی شده است که روز عید فطر و یک روز پس از آن در مساجد و معابر مختلف مستقر خواهد شد.

وی گفت: به همین منظور و برای دسترسی هرچه بیشتر عموم، دستگاههای پز یک هزار و ۵۰۰ نانوایی فعال در استان نیز برای دریافت زکات فطره مردم استان برنامه ریزی شده است که این دستگاهها از شب عید فطر به مدت سه روز زکات و وجوهات شرعی پرداختی از سوی مردم را دریافت خواهند کرد.

صالحی تاکید کرد: زکات و وجوهات پرداختی از سوی مردم با رعایت موازین شرعی برای مردم مناطق محروم و حوزه معیشت نیازمندان پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha