تاخیر پروازها در ایام نوروز به ۱۵ دقیقه رسید/ قیمتگذاری بلیت‌ها در انتظار رای دیوان

تهران- ایرنا- رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متوسط تاخیر پروازها در ایام نوروز امسال به کمتر از ۱۵ دقیقه رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد محمدی‌بخش» امروز (دوشنبه) در نشست ارائه گزارش خدمت رسانی، اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار داشت: در بازه زمانی سفرهای نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین هیچ مورد امنیتی و ایمنی در کل پروازها مشاهده نشد.

وی بیان‌داشت: در این بازه زمانی، متوسط تاخیر پروازها به کمتر از ۱۵ دقیقه رسید و برای سومین دوره متوالی مرکز کنترل و پایش پروازی را ایجاد کردیم.

محمدی بخش خاطرنشان‌کرد: جمع پروازها در نوروز امسال به ۲۷ هزار و ۴۶۸ پرواز با جابه‌جایی سه میلیون و ۳۹۶ هزار نفر رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد:‌ از این تعداد، ۲۱ هزار و ۶۷۸ پرواز سهم پروازهای داخلی و پنج‌هزار و ۷۹۰ پرواز سهم داخلی‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: در این ایام ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار نفر در پروازهای داخلی و ۸۳۷ هزار نفر در پروازهای بین المللی اعزام و پذیرش شدند.

محمدی‌بخش گفت: ۷۰ درصد پروازها در این ایام سهم پروازهای داخلی و ۳۰ درصد دیگر پروازهای بین‌المللی بود و در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد در این حوزه به ثبت رسید.

وی افزود: اکنون ایران به ۱۰۸ نقطه جهان پرواز دارد، به ۳۸ مقصد جهانی به طور مستقیم پرواز داریم و ۳۴ شرکت بین المللی در داخل کشورمان فعالیت دارند.

قیمتگذاری بلیت‌ها در انتظار رای دیوان عدالت اداری

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در دیوان عدالت اداری در حال تعیین تکلیف شدن است که پس از تصویب و ابلاغ، برای این سازمان مبنای قانونی خواهد بود و بر اساس آن عمل خواهد شد.

وی درباره پروازهای چارتری نیز خاطرنشان‌کرد: قیمت این پروازها همان قیمت مصوب است، اما در قالب «بسته سفر» ارائه می‌شود.

محمدی‌بخش، در مجموع سالی که گذشت را سال آرامی در حوزه قیمت بلیت پروازها توصیف و ابراز امیدواری کرد پس از تعیین‌تکلیف قیمت‌ها در دیوان عدالت اداری و رای دیوان، آرامش در این حوزه تداوم داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha