استاندار اصفهان: عملیات تأمین آب از دریا در حال اجرا است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: علاوه بر طرح کلان انتقال آب از دریا، تأمین آب از منابع جنوب استان نیز با تعریف آبگیر و مسیر در استان اصفهان، فعال و در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا از استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی شامگاه یکشنبه در دیدار با نمایندگان مجموعه های دانشجویی استان در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مهاجر افزود: قرار است تا منابعی به حوضه آبریز زاینده رود افزوده شود و منابع دیگری به سایر امور تخصیص داده شود اما این تراز رعایت نشده است.

وی ادامه داد: حیات و آب آشامیدنی بیش از پنج میلیون نفر در استان اصفهان به حوضه آبریز زاینده رود مرتبط است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای هر سال جدول منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده‌رود تدوین می‌شود، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تلاش کردیم به مسائل اختلافی این موضوع نپردازیم و به دور از جوسازی‌ها، نگاه وسیع و جامع نسبت به این مساله داشته باشیم.

مرتضوی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم قرارگاه آب استان تشکیل و پیشنهاد صاحبنظران و متخصصان در این حوزه اخذ شد تا به یک بسته پنج محوره با ۲۶ برنامه دست یابیم.

استاندار اصفهان: عملیات تأمین آب از منابع جنوب کشور در حال اجرا است

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها این بود که به حوضه آبریز ظرفیت جدید اضافه کنیم، از این رو تامین آب استان از دریای عمان به عنوان یک برنامه مهم دنبال شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: برخی از متخصصان به ما هشدار می‌دادند که انجام این طرح ۱۱ سال به طول خواهد انجامید اما در ۲ سال اخیر نیمی از آن را پیش رفته‌ایم و در مرحله دوم آن مشغول به کار هستیم.

مرتضوی اضافه کرد: همه ما وظایفی داریم که بایستی به آن متعهد باشیم و اگر همراهی همگانی نباشد نمی‌توانیم درحوضه زاینده رود تعادل ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان درباره طرح قطار سریع‌السیر اصفهان_ قم_ تهران گفت: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر اجرای طرح مواجه نشویم می‌توانیم آن را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار اصفهان: عملیات تأمین آب از منابع جنوب کشور در حال اجرا است

وی ادامه دا: این طرح به عنوان یک طرح راهبردی که می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به انتقال تکنولوژی نیز خواهد شد، همچنین در ارتقای فعالیت‌های ملی و بین‌المللی استان نیز اثرگذار است.

استاندار اصفهان به تاکید رییس جمهور بر اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: آزادسازی و طراحی این طرح انجام شده است و سایر مراحل آن نیز با جدیت پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: در سالهای اخیر تلاش شده توسعه استان به سمت صنایع هایتک (فناوری پیشرفته) و اقتصاد گردشگری معطوف شود.

مرتضوی گفت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در ادوار مختلف باعث شده تا در برابر بسیاری از طرح‌های توسعه محور صنایع در استان ایستادگی کنیم.

وی در خصوص حمایت از صنایع دستی اصفهان، گفت: در این زمینه کارگروهی در استان فعال و گردشگری و صنایع دستی از رویکردهای توسعه محور استان است.

استاندار اصفهان: عملیات تأمین آب از منابع جنوب کشور در حال اجرا است

استاندار اصفهان به سفرهای هیأت‌های سیاسی و بین‌المللی به اصفهان اشاره و بیان کرد: سال ۱۴۰۱ میزبان بیش از ۱۰۰ هیأت خارجی و سال گذشته میزبان ۹۰ هیأت خارجی بودیم که یکی از سرفصل‌های مذاکره با این هیأت‌ها گسترش روابط بر مبنای صنایع دستی بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در کشورهای مقصد، از جمله سرفصل‌های استان است.

استاندار اصفهان همچنین به تشییع باشکوه سردار محمدرضا زاهدی در روز شنبه اشاره و بیان کرد: اصفهان در بزرگداشت فرزند برومند خود سنگ تمام گذاشت و بار دیگر فرهنگ ایثار و شهادت در استان جاری و ساری شد.

دانشجویان به جلسات کمیسیون دانشجویی استان اصفهان دعوت می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: در سال جدید تلاش می‌کنیم متناسب با موضوعات مطروحه، جمعی از دانشجویان را به جلسات کمیسیون دانشجویی دعوت کنیم تا برخی از چالش‌های دانشگاه‌های استان توسط دانشجویان مطرح شود.
محمدرضا جان‌نثاری ادامه داد: امنیتی که امروز مردم ما در ساعات مختلف شبانه روز دارند مرهون تدابیری است که اتخاذ می‌شود.

به گزارش ایرنا، اصفهان به عنوان دومین استان دانشگاهی کشور از ۱۹۹ موسسه آموزش عالی و پژوهشی فعال با حدود ۲۰۸ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۳۹ عضو هیات علمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha