۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85438027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

السیسی در دیدار با رئیس «سیا» درباره گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه‌ هشدار داد

تهران- ایرنا- رئیس جمهور مصر امروز (یکشنبه) در دیدار با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، درباره گسترش دامنه تنش‌هادر منطقه هشدار داد و بر لزوم تشریک مساعی بین‌المللی با هدف ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به همه نقاط نوار غزه تأکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه مصری «الأهرام»، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز در قاهره میزبان «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود.

در این دیدار که «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر نیز حضور داشت، السیسی بر ضرورت اقدام جدی برای حل و فصل عادلانه مساله فلسطین از طریق راه‌حل «دو دولتی» تأکید کرد و درباره گسترش دامنه درگیری و تهدیدات آن برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

به گفته «احمد فهمی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، در این دیدار تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و نیز آخرین تحولات میدانی نوار غزه بررسی شد.

السیسی در این خصوص با اشاره به وخامت اوضاع انسانی که به حد قحطی رسیده است، بر لزوم تشریک مساعی بین‌المللی با هدف ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به همه نقاط نوار غزه تأکید کرد.

سفر رئیس سیا به قاهره در حالی انجام گرفته است که روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» امروز نوشت هیأت مذاکره‌کننده اسرائیل به ریاست رؤسای موساد و شاباک فردا دوشنبه به قاهره می‌رود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha