۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 85437858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار قشم بر ساماندهی حمل و نقل بار شهری تاکید کرد

۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 85437858
شهردار قشم بر ساماندهی حمل و نقل بار شهری تاکید کرد

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: شهرداری برای اجرای کامل ساماندهی خطوط حمل و نقل بار شهری تاکید دارد و این مهم از جمله نیازهای موجود سرزمین آب و آفتاب است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مطلب را میرداد میردادی روز یکشنبه در جلسه آموزشی حوزه حمل و نقل و آشنایی با سامانه یکپارچه بازدید فنی وسیله نقلیه باری و مسافری(سباف) که با حضور مدیران ارشد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، مدیران فنی شرکت های مسافربری و باربری این استان به میزبانی شهرداری قشم برگزار شد، عنوان کرد.

شهردار قشم بر ساماندهی حمل و نقل بار شهری تاکید کرد

وی گفت: حمل و نقل و راه یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه شهرهاست و به هر اندازه که حمل و نقل، ایمن و به‌ دور از خطر باشد؛ رضایت و آرامش عمومی در این زمینه افزایش خواهد یافت.

شهردار قشم ادامه داد: ساماندهی امور حمل و نقل شهری به ویژه جابجایی بار و مسافر با استفاده از امکانات جاده ای، جابجایی ایمن، ارزان، روان و سریع مسافر و پاسخگویی به تقاضاها در چارچوب توسعه پایدار از اهداف اصلی برنامه های شهرداری قشم در سال ۱۴۰۳ است.

میردادی توضیح داد: تحقق این برنامه ها مستلزم توسعه زیربناها و ناوگان حمل و نقل این شهرداری از یک سو و مکانیزه کردن امور حمل و نقل، ارتقای سطح مدیریت، نگهداری و بهسازی مناسب زیربناها و ناوگان در این جزیره از سوی دیگر است.

وی احداث نخستین پایانه مسافربری غدیر شهرستان قشم را از اقدامات شاخص این شهرداری در حوزه ساماندهی حمل و نقل برشمرد و اضافه کرد: این پایانه مسافربری به عنوان نخستین ترمینال مسافربری این جزیره با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری رسیده و دارای دفتر مسافربری، ایستگاه اتوبوس، کارواش، دفتر نظارت، سالن انتظار، رستوران، نمازخانه، خوابگاه رانندگان، شعبه سرویس و ایستگاه تاکسی درون و برون شهری است.

شهردار قشم بر ساماندهی حمل و نقل بار شهری تاکید کرد

در ادامه این جلسه، پرویز کرمی معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با تشریح کارایی سامانه های هوشمند فعال شده در حوزه امنیت سفر، خاطرنشان کرد: آرامش خاطر مسافران از مهمترین مسایلی است که باید مد نظر تمامی ارکان و متولیان حوزه حمل و نقل باشد.

این جلسه با حضور محمد صادق صابری ایسینی رییس اداره کالا، ایرج علیزاده رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راهها، محسن کامرانی رییس اداره ایمنی و ترافیک و سمانه عسکری رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و شماری از مدیران شرکت های مسافربری، باربری و مدیران فنی آنها در سالن همایش شهرداری قشم برگزار شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha