انجام ۶.۵ میلیون تردد دریایی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۳

تهران- ایرنا- سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۶.۵ درصدی در بخش مسافری دریایی و رشد ۷.۳ درصدی در بخش گردشگری دریایی هستیم.

به گزارش ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، «اله‌مراد عفیفی‌پور» در مورد طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: در این طرح ۵۰ فروند شناور مسافری، ۴۸ فروند شناور مخصوص حمل خودرو و ۱۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور و قایق تفریحی ساماندهی شدند و خدمات‌رسانی کردند.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابه‌جا شد.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته، شاهد رشد ۶.۱۵ درصدی در بخش مسافری دریایی و رشد ۷.۳۵ درصدی در بخش گردشگری دریایی هستیم، عنوان کرد: در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ چند روزی با شرایط نامساعد جوی روبه‌رو بودیم، اما با اطلاع‌رسانی جامع و گسترده انجام شده، شرایط مدیریت شد و مشکل جدی پیش نیامد.

وی با بیان اینکه در بخش عملیات امداد و نجات اعم از شناورهای تجاری و مسافری شاهد نجات ۲۶۴ نفر بودیم، گفت: پیام‌های دریافتی مربوط به سوانح دریایی ۳۴ مورد بود که بلافاصله عملیات امداد و نجات انجام شد و در مبادی و مسیرهای مجاز دریایی با اتفاق ناخوشایندی روبه‌رو نبودیم.

آمار تردد سفرهای خارجی

عفیفی‌پور درباره آمار تردد سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۳ نیز اعلام کرد: در بندر خرمشهر ۲ سفر با مجموع ۳۴۵ مسافر ورودی و خروجی و در بندر شهید باهنر ۹ سفر با مجموع یک‌هزار و ۶۸۰ مسافر ورودی و خروجی انجام شد.

هرمزگان، قطب گردشگری دریایی کشور

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور شاهد انجام سه میلیون و ۷۱۰ هزار سفر دریایی و ۶۵۱ هزار گردشگری دریایی بودیم، اظهار داشت: همچنین در این استان ۶۸۹ هزار دستگاه خودرو بین بنادر استان جابه‌جا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha