۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85437798
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کتیبه های گنجنامه با ۷۱ هزار و ۸۴۰ و غارعلیصدر با ۶۹ هزار و ۴۵۶ گردشگر، پربازدیدترین جاذبه استان در نوروز ۱۴۰۳ را به نام خود ثبت کردند.

محسن معصوم علیزاده روز دوشنبه‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۸۳۶ هزار و ۵۵۵ گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

وی، توسعه زیرساخت های گردشگری را اولویت کاری این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در این مدت ۱۴۱ نفر ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان همدان کتیبه های گنجنامه ۷۱ هزار و ۸۴۰ بازدید، سایت موزه میدان امام خمینی ۵۸ هزار و ۳۹۹ بازدید، تپه عباس آباد ۵۴ هزار و ۲۹ بازدید و آرامگاه بوعلی ۳۷ هزار و ۲۶۶ بازدید (۳۳ نفر خارجی) را به خود اختصاص داده است.

کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

معصوم علیزاده ادامه داد: ۳۵ هزار و ۹۳۰ بازدید از شیرسنگی، ۲۹ هزار و ۹۶۳ بازدید از آرامگاه باباطاهر (۶ گردشگر خارجی)، ۲۷ هزار و ۸۰۷ بازدید از مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه، ۱۹ هزار و ۶۶۶ بازدید از تپه هگمتانه (۲۷ گردشگر خارجی) در این مدت ثبت شده است.

وی افزود: بازار تاریخی همدان ۱۸ هزار و ۴۰۰ بازدید، شهر بازی رنگین کمان ۱۷ هزار و ۱۰۰ بازدید، موزه دفاع مقدس ۱۶ هزار و ۴۳۰ بازدید، امامزاده محسن (امامزاده کوه) ۱۵ هزار و ۱۵۰ بازدید، مسجد جامع همدان ۹ هزار و ۶۷۰ بازدید، موزه تاریخ طبیعی هفت هزار و ۶۶۷ بازدید، روستای هدف گردشگری ورکانه ۶ هزار و ۳۴۶ بازدید، گنبد علویان چهار هزار و ۱۰۳ بازدید(۲ گردشگر خارجی) را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان ملایر ۴۵ هزار و ۵۹۰ بازدید از باغ تاریخی سیفیه، ۳۲ هزار و ۲۳۴ بازدید از جاذبه گردشگری مینی ورلد و ۲۴ هزار و ۹۳۳ بازدید از دریاچه توریستی و تفریحی کوثر ثبت شده است.

معصوم علیزاده ادامه داد: سراب گیان با ۲۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر، سراب گاماسیاب با ۱۶ هزار و ۱۲۰ گردشگر و سراب فارسبان با ۱۲ هزار و ۲۷۰ گردشگر پر بازدیدترین مکان ها در شهرستان نهاوند گزارش شده است.

کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

وی یادآور شد: غار علیصدر ۶۹ هزار و ۴۵۶ بازدید (۳۶ گردشگر خارجی)، باغ وحش علیصدر ۳۲ هزار و ۴۳۴ بازدید و تالاب شیرین سو ۱۸ هزار و ۶۴۲ بازدید در شهرستان کبودرآهنگ را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۳۳۰ گردشگر از روستای هدف گردشگری قلعه جوق، هزار و ۸۴۰ گردشگر از برج و مسجد خوش آباد و هزار و ۳۰ گردشگر از برج امامزاده ازناو شهرستان فامنین دیدن کردند.

معصوم علیزاده ادامه داد: در شهرستان رزن هزار و ۲۶۵ بازدید از امامزاده اظهر و ۷۹۴ بازدید از امامزاده هود گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان تویسرکان پارک توریستی کمربسته سرکان ۱۶ هزار و ۸۸۰ بازدید، آرامگاه حیقوق نبی ۱۲ هزار و ۸۷۰ بازدید، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج چهار هزار و ۸۵۴ بازدید، خانه دکتر اقتداری ۲ هزار و ۲۵۰ بازدید، موزه تویسرکان ۲ هزار و ۵۰ بازدید و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی ۶۰۸ بازدید را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: در شهرستان بهار نیز سه هزار و ۹۸۵ نفر از مقبره آیت اله بهاری، روستای گردشگری حیدره قاضی خان و کاروانسرای تاج آباد بازدید کردند.

کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

استان همدان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha