۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85437604
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار قزوین بر استفاده از سرمایه های غیرمولد مردم در ساخت مسکن

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین بر استفاده از جلب مشارکت سرمایه های غیرمولد مردم در ساخت مسکن برای کمک به تحقق شعار سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه و در آستانه سالگرد تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) در دیدار با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه های ذیصلاح در حوزه ساخت مسکن، به ویژه بنیاد مسکن بایستی با ایجاد شرایط مناسب زمینه را برای مشارکت بیشتر و مستقیم مردم جهت ساخت مسکن با سرمایه های خودشان فراهم کنند.

وی تاکید کرد: انجام این مساله باید بیشتر در اقشار متوسط دارای تمکن مالی متمرکز گردد تا در این راستا ضمن بررسی جوانب حقوقی و قانونی برای تحقق این امر، زمینه برای استفاده از سرمایه های غیرمولد مردم در جهت تولید مسکن ایجاد شود.

علایی با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب اشتغالزایی در حوزه مسکن، خاطرنشان کرد: برای تحقق چنین امری نیازمند ایجاد تحول چشمگیر در حوزه مسکن و در نهایت رونق اقتصادی با استفاده بهینه از سرمایه های راکد و غیرمولد در سطح جامعه هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: بدون شک با بررسی بیشتر و دقیق تر جوانب این امر شاهد ثمرات این مساله در سایر حوزه ها از جمله تسهیل ازدواج جوانان، حل مشکل مسکن برای این قشر و افزایش سقف اشتغالزایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بخش مردمی سازی اقتصاد خواهیم بود.

استاندار قزوین در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره)، با تقدیر از زحمات و خدمات این نهاد طی یک سال گذشته در این استان، از تلاش ها و خدمات صورت گرفته قدردانی کرد.

انجام طرح هادی در ۴۰ روستای کم برخوردار برای نخستین مرتبه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در دیدار با استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی بوده و طرح ۱۵۵ روستا نیز در دست بازنگری قرار دارد.

فرهاد سبحانی اضافه کرد: در حوزه اجرای طرح هادی نیز امسال عملیات آسفالت و بهسازی محیط ۲۰۰ روستای استان به مساحت ۸۰۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

به گفته این مسوول برای نخستین مرتبه، عملیات اجرای طرح هادی در ۴۰ روستای کم برخوردار و محروم این استان به مورد اجرا درآمده است.

سبحانی خاطرنشان کرد: در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی نیز تاکنون ۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده و امسال نیز سهمیه استان هشت هزار واحد می باشد و به مقاضیان این طرح نیز به ازای هر واحد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تعلق می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: این نهاد در حال حاضر و در حوزه طرح احداث ملی مسکن چهار هزار و ۱۸۹ واحد مسکونی را در دست احداث دارد که میزان پیشرفت فیزیکی آنها نیز بین ۶۵ تا ۹۵ درصد است.

استان قزوین دارای ۸۴۵ روستای دارای سکنه است.

از ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه به نامه دهه بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha