استاندار هرمزگان: احداث مجتمع آموزشی ویژه کودکان اوتیسم مورد تاکید است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان بر احداث مجتمع آموزشی برای تسهیل در روند آموزش کودکان اوتیسمی و مناسب‌سازی مرکز فعلی آموزش کودکان اوتیسم در استان تاکید کرد و گفت: کودکان اوتیسم بیشتر از هر چیز دیگر نیازمند پذیرش خود در جامعه هستند و اعضای جامعه باید شیوه درست رفتار با این افراد را یاد بگیرند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی اوتیسم با حضور در مدرسه اوتیسم مهرجو بندرعباس ضمن بازدید از این مجتمع آموزشی مستقیم در جریان روند فعالیت و کمبودهای این مرکز قرار گرفت و با مربیان، معلمان و والدین کودکان اوتیسم به صحبت و تبادل نظر پرداخت.

«اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مطالعات جدید نشان می‌دهد علائم اوتیسم در سال اول قابل شناسایی هستند و می‌توان مداخلات درمانی را از ابتدای دو سالگی کودک آغاز کرد.»

وی در جمع خانواده‌های دارای کودک اوتیسم گفت: آشنا کردن جامعه با این نوع از اختلال طیفیِ عصبی-رشدی اهمیت بسیاری دارد، باید تلاش کنیم تا ظرافت‌های رفتاری با افراد اوتیسم را به جامعه بشناسانیم و به همه بفهمانیم که این افراد چه گنجینه‌های عظیمی هستند.

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با قدردانی از زحمات معلمان و مربیان کودکان اوتیسم، با بیان اینکه ضرورت و سختی کار با این کودکان را درک می‌کند، اظهار کرد: نیازمندی‌های مجتمع آموزشی مهرجو در سریع‌ترین زمان رفع خواهد شد و با نظر انجمن اوتیسم و آموزش و پرورش استثنایی محیط مدرسه مناسب‌سازی و تجهیز خواهد شد.

دوستی از تامین اعتبار ساخت اتاق انتظار والدین نیز خبر داد و ابراز کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستورکار قرار خواهیم داد توسعه فضای آموزشی برای کودکان اوتیسم است و به این منظور با طراحی‌ای ویژه و منطبق بر نیازها کار احداث مرکز خاص کودکان اوتیسم در بندرعباس آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان: احداث مجتمع آموزشی ویژه کودکان اوتیسم مورد تاکید است

وی احداث پارک ویژه اوتیسمی‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو اعلام کرد و گفت: اما به‌عنوان برنامه‌ی کوتاه مدت می توانیم یکی از پارک‌های موجود بندرعباس را مناسب‌سازی کنیم.

دوستی شناسایی و غربالگری دقیق در استان هرمزگان را ضروری دانست وتاکید داشت: لازم است آمار دقیق کودکان و افراد اوتیسم احصا شود ضمن اینکه اهتمام به این امر از بدو تولد می‌تواند منجر به آغاز آموزش‌ها از سنین پایین کودکی شود

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به دغدغه انجمن اوتیسم مبنی بر مشکلات اتباع در دریافت خدمات و مشکلات تأاین دارو تاکیدکرد: زمینه‌ی تحصیل کودکان اوتیسمی اتباع نیز باید فراهم شود، جهت تأمین داروی کودکان اوتیسم نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی بهنگام و دقیق کودکان دارای اختلال اوتیسم در بدو تولد بیان کرد: میانگین تعداد کودکان اوتیسم استان هرمزگان از میانگین کشوری بسیار کمتر است و این نشان از عدم شناسایی این قشر از جامعه است که باید خانواده ها و مسوولان آموزشی همکاری کنند تا این افراد به موقع شناسایی شوند و تحت آموزش و مداخله های لازم قرار بگیرند.

استاندار هرمزگان: احداث مجتمع آموزشی ویژه کودکان اوتیسم مورد تاکید است

ساخت سایبان حیاط مدرسه مرکز آموزشی اوتیسم مهرجو، تجهیز مدرسه به وسایل بازی ایمن، تجهیز ساختمان مدرسه به آسانسور و تشکیل تعاونی مسکن برای معلمان و مربیان دانش آموزان دارای اختلال ویژه و پیگیری تامین داروهای این کودکان از جمله مواردی بود که در نشست استاندار با دانش آموزان اوتیسم و والدینشان به آن ها پرداخته شد.

گفتنی است؛ استاندار هرمزگان همچنین به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسوولان این نهاد از نمایشگاه آثار تولیدی ماه (مدارس استثنایی هرمزگان) بازدید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha