ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در این استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد خبر داد.

شهرام خواجوی روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: در این طرح تمام ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با پیگیری معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی برای ترغیب داوطلبان اجتماعی، گروه‌ها و نهادهای مردمی برای شرکت در طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی به اجرا درآمده است، گفت: شیوه‌نامه ابتدایی طرح نهضت مشارکت اجتماعی دی‌ماه پارسال‌ به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، طرح نهضت اجتماعی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت مردمی و داوطلبان، شناسایی مسائل اجتماعی و راه حل‌ها، تقویت زمینه مشارکت و نشاط اجتماعی، تقویت توانمندی‌های تشکل‌های مردمی، تجمیع استعدادها و ظرفیت‌های مردمی، فراهم‌سازی جریان هم‌افزایی اجتماعی، شناخت آسیب‌های شکل گرفته در مناطق مختلف استان، نجات آسیب‌دیدگان اجتماعی، استفاده از تجربیات موفق و ایجاد شبکه گسترده مردمی اجرا می‌شود.

به گفته وی، در گام نخست متقاضیان، گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و گروهای جهادی با هدف هم‌افزایی و تقویت تعاملات دولت و نهای مردمی می‌توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام در این طرح تا پایان فروردینماه از طریق لینک https://www.nsom.ir/ یا ارسال عدد ۹ به سر شناسه ۳۰۰۰۱۱۵۲ اقدام کنند.

خواجوی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌ها، پالایش و رتبه بندی تشکل‌ها از دیگر اهدافاجرای این طرح است و پس از مرحله پالایش گروه‌های برتر در قالب همیاران اجتماعی در جلسات استانی و شهرستان شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: شناسایی مسائل و مشکلات اجتماعی استان و شهرستان توسط گروه‌های مردمی و ارائه راه حل و پیشنهاد اجرایی برای مسایل اجتماعی استان از مهمترین برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح نظام مسایل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تدوین می‌شود .

به گفته وی، برای ثبت‌نام در این طرح تشکل‌ها وگروه‌های مردمی زیرمجموعه سازمانهای مختلف از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، وزارت کشور و فرمانداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سایر ادارات می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شمار تشکل‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ تشکل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha