ثبت بیش از پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد در جاده‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال پنج میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۵۶ تردد در جاده‌های استان ثبت شده و بیش از یک میلیون مورد ترددهای بین استانی بوده که افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی شاهوردی روز شنبه در اولین نشست شورای اداری استان در سال ۱۴۰۳ که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد با اشاره به برگزاری هشت جلسه استانی ستاد خدمات سفر در خراسان جنوبی در راستای برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، گفت: ۱۰۱ کمیته شهرستانی خدمات سفر نیز توسط فرمانداران استان برگزار شده‌ است.

وی عنوان کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین‌ ماه جاری ۶۷۴ هزار و ۲۹۹ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند که ۷۵ درصد این افراد در استراحتگاه‌های موقت اسکان داده شدند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: در این مدت یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند همچنین زائران مشرف شده به بقاع متبرکه ۳۱۸ هزار ۲۵۰ نفر و اسکان یافتگان در این بقاع ۵۲ هزار و ۴۳ نفر بوده اند.

وی بیان کرد: از ۲۴ اسفند ماه تا پایان روز ۱۵ فروردین، ۱۴ نفر در جاده‌های برون شهری استان در تصادفات جاده‌ای فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵۰ درصدی دارد.

شاهوردی بیان کرد: در حوزه تصادفات درون شهری هم یک نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که نسبت سال قبل کاهش ۵۰ درصدی دارد.

وی گفت: خراسان جنوبی از ابتدای طرح نوروزی با مجروح شدن ۲۰۰ نفر در جاده‌های استان، رتبه اول کشور را در کاهش مصدومان کسب کرده‌ و در زمینه تصادفات درون شهری با ۱۳۸ نفر مجروح رتبه سوم کشور از نظر کاهش تعداد مجروحان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی ۵۶ کمپ استقرار مسافر در استان و اینکه نسبت به سال قبل رشد ۵۶ درصدی دارد گفت: بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۶ وسیله نقلیه غیربومی در طرح نوروزی امسال در استان تردد داشته‌اند.

وی بیان کرد: امسال در ۳۹ نقطه استان نصب سیاه چادر عشایری را داشته‌ایم که در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار بوده‌ است.

شاهوردی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال بیش از ۹۴ هزار و ۲۹۳ نفر از خدمات کمیته امداد و نجات بهره‌مند شده‌اند افزود: در کمیته تنظیم بازار هم ۲ هزار و ۹۸۵ مورد بازدید از مراکز عرضه کالا و خدمات انجام شد.

وی گفت: طرح خدمات سفر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که تا ۲۵ فروردین‌ ماه جاری ادامه دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران همکاری دارند.

دستگاه‌های اجرایی برای دور دوم انتخابات همکاری کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه سخنرانی آغاز سال مقام معظم رهبری نقشه راه همه مسئولان است در سخنرانی امسال پنج نکته قابل توجه بود.

حجت الاسلام حامد شاه‌بیکی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن افزود: علاوه بر اینکه باید از برکات بهار طبیعت استفاده کنیم، از معنویت بهار قرآن و فرصت‌های ماه مبارک رمضان نیز باید بهره گرفت.

وی گفت: انس با طبیعت باعث زنده شدن انسان می‌شود از این رو باید در بهار قرآن نیز خود را در معرض زنده شدن قرار دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی انس با امام زمان (عج) را از مصادیق زنده شدن در بهار قرآن عنوان کرد و گفت: شعار امسال در راستای جهش تولید با مشارکت مردم حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.

وی یادآور شد: در زمینه تولید اقدامات خوبی انجام شده و باید مدیران در این زمینه احساس مسئولیت مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام شاه‌بیکی توام بودن ایمان و امید را مورد تاکید قرار داد و گفت: وظیفه داریم در طول سال مخاطب را امیدوار کنیم که با بیان پیشرفت‌ها و دستاوردها چنین فضایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد مشخص شده است، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به توطئه‌های دشمنان این مسئله باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی چالش تحمیلی حجاب را از دیگر نکات مورد اشاره مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مسئله غزه نیز از دیگر مسائل مورد تاکید رهبری است و باید جنایت‌های صهیونیستی و مقاومت مردم مظلوم غزه برای جامعه تبیین شود.

وی جمهوری اسلامی را سرمایه عظیمی برای جامعه برشمرد و گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید نقشه راه در سال جدید برای خود ترسیم کنیم.

حجت الاسلام شاه‌بیکی حضور در نماز جمعه را حائز اهمیت خواند و افزود: این اجتماع بزرگ بسیار پر فایده بوده لذا مسئولان و مدیران در تقویت این رویداد بزرگ و معنوی باید کوشا باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: "زندگی با آیه‌ها" یک طرح هم افزایی ملی بوده که در عرصه زیرساخت جهاد تبیین شکل گرفته است.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی با بیان اینکه ۱۵۰ آیه در سه سال باید مورد مباحثه، حفظ و به آن عمل شود ادامه داد: این آیه ها باید در بین جوانان تبدیل به ضرب المثل شود لذا این طرح با مجموعه‌های مختلف هم افزایی شده است.

وی عنوان کرد: کتاب مسطورا در شورای فرهنگ عمومی رونمایی شده که ۳۰ آیه آن تا پایان ماه مبارک رمضان حفظ می‌شود و در برخی شهرستان‌ها اقدامات فاخری انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از لحاظ میزان مشارکت مردمی جزو سه استان اول هستیم گفت: ۴۱ هزار نفر در استان تاکنون به طرح زندگی با آیه ها پیوسته اند.

وی اظهار کرد: در زمینه فضای مجازی نیز جزو استان‌های برتر هستیم ولی در حوزه فضاسازی شهری جزو سه استان آخر بوده لذا در این خصوص فرمانداران و شهرداران باید توجه لازم داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری گفت: انتظار می‌رود فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی با رویکرد طرح زندگی با آیه ها هماهنگ شود تا شاهد افزایش مشارکت باشیم.

وی بیان کرد: برگ زرین دولت سیزدهم در فضای بین المللی قرآن به دست گرفتن رئیس جمهور است لذا انس با قرآن یک اقدام محتوایی بوده که در شکل گیری تمدن اسلامی اثرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha