برگزاری آیین روز قدس در بلژیک/نماینده پارلمان اروپا: مقاومت فلسطین باید پیروز شود

لندن – ایرنا – «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا طی سخنانی در آیین روز جهانی قدس در بلژیک با اشاره به اینکه جنگ غزه، نبرد دفاع از انسانیت است تصریح کرد که مقاومت فلسطین باید در این مبارزه پیروز شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، والاس طی سخنانی در جمع حامیان فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در بروکسل گفت: ما نباید اجازه دهیم که اسرائیل با پشتوانه حامیانش در غرب پیروز شود. آن‌ها با تفکر استعماری خود سالهاست که باعث ویرانی جهان شده‌ و جان‌ سایر انسان‌ها برایشان مهم نیست، بنابراین مهم است که مقاومت به مبارزات خود ادامه دهد.

وی افزود: امروز ملت‌های جهان نظاره‌گر نسل‌کشی در فلسطین هستند؛ آن‌ها مشاهده می‌کنند که چطور رژیم آپارتاید اسرائیل فلسطینی‌ها را سرکوب می‌کند.

والاس اضافه کرد: اکنون ماسک از صورت مدعیان پرچمداری حقوق بشر برداشته شده است. آن‌ها درحالی که هزاران زن و کودک فلسطینی قتل عام می‌شوند، وانمود می‌کنند به زنان ایرانی اهمیت می‌دهند. چطور جان زنان و کودکان فلسطینی برای آن‌ها مهم نیست؟

این قانون‌گذار اروپایی با تاکید بر اینکه غرب مشروعیت خود را از دست داده و ذات استعماری آن آشکار شده است، گفت: مردم اروپا از جنایات اسرائیل و سکوت دستگاه‌های سیاسی در این رابطه وحشت ‌زده شده‌اند. اسرائیل به ساختمان متعلق به سفارت ایران در دمشق حمله می‌کند و اتحادیه اروپا سکوت می‌کند.

والاس تصریح کرد: اسرائیل نشان داده که هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نیست و این وضع باید تغییر کند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، ضمن سردادن شعارهایی از آرمان‌های فلسطین دفاع کردند. ‌آن‌ها ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، مقاومت در برابر استعمار و اشغالگری اسرائیل را مورد تاکید قرار دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha