نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار رمضانی با رییس‌جمهور چه گفتند؟

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار رمضانی با رییس‌جمهور موضوعات مختلفی از جمله در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی را مطرح و پیشنهاداتی هم در برخی زمینه‌ها ارایه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدارهای رمضانی خود، شامگاه جمعه (۱۷ فروردین) میزبان جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی بود، پای صحبت‌ها و بیان دغدغه‌های آنها نشست و در ادامه درباره برخی مسائل مطرح شده توضیحاتی ارایه کرد.

در این دیدار محمدعلی زلفی گل، سید احسان خاندوزی، مهرداد بذرپاش و بهرام عین اللهی وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند و ناظر بر حوزه مسئولیت خود به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

رییس جمهور در این دیدار برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.

آیت الله رئیسی ضمن استقبال از اعلام آمادگی گروه‌های مختلف دانشجویی برای کمک به دولت، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و محافل دانشجویی به‌ عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در دستور کار دولت است و همانطور که اقدامات دولت در همه بخش‌ها مستند به اسناد علمی و پژوهشی است، دولت نهاد دانشگاه را اتاق فکر و پشتوانه علمی و پژوهشی خود می‌داند.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار رمضانی با رییس‌جمهور چه گفتند؟

حضور وزرا و معاونان رییس‌جمهور در دیدار با دانشجویان

علی شمسی‌پور در مورد موضوعات مطرح شده در این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دیدار در قالب افطاری رییس جمهور با تشکل‌های دانشجویی با شماری از این تشکل‌ها از جمله تشکل‌های سیاسی، بسیج دانشجوی، هیات های دانشجویی، گروه‌های جهادی و انجمن‌های علمی برگزار شد و نمایندگان تشکل‌ها نظرهای خود را در این جلسه به مدت سه ساعت خدمت رییس‌جمهور ارائه دادند.

وی افزود: این جلسه به شکلی تدبیر شده بود که معاون اجرایی رییس‌جمهوری، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقتصاد، راه و مسکن و شهرسازی سخنگوی دولت، رییس شورای اطلاع رسانی دولت نیز در این جلسه حضور داشتند که این امر نشان‌دهنده جدیت جلسه از سوی شخص رییس‌جمهور بود و معاونان و وزرا دعوت شده بودند تا اگر جایی لازم شد در خصوص سوالات دانشجویان پاسخگو باشند یا اگر پیشنهادی داشتند، آن را بشنوند.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: موارد مختلفی در این جلسه توسط دانشجویان از حوزه‌های سیاسی، سیاست داخلی و خارجی، مساله فلسطین و همکاری و همراهی و مساعدت‌های جدی دولت با مردم فلسطین مطرح شد. همچنین توجه بیشتر به مساله غزه و مردم غزه مطالبه جدی دانشجویان بود که در پی این امر رییس جمهور توضیحاتی در این زمینه ارائه داد و نگاه و رویکرد جمهوری اسلامی را در این موضوع تشریح کرد.

وزرای اقتصاد و مسکن به دانشجویان پاسخ دادند

وی یادآور شد: موارد دیگری در حوزه آموزش عالی، وضعیت مسکن، مسائل اقتصادی کشور و مواردی از این دست نیز در جلسه مطرح شد. از این جهت که سوالات جدی در حوزه اقتصاد و مسکن طرح شده بود، رییس‌جمهور از وزرای اقتصاد و راه، مسکن و شهرسازی خواست توضیحاتی در این زمینه بدهند و اقدامات موثر دولت در حوزه اقتصاد توسط وزیر اقتصاد تشریح شد؛ از جمله مساله رشد پایه پولی، رشد اقتصادی در حوزه های مختلف که دولت توفیقاتی در این زمینه‌ها کسب کرده است.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار رمضانی با رییس‌جمهور چه گفتند؟

به گفته شمسی‌پور مساله مبارزه با فساد و لزوم ایجاد شفافیت در حوزه‌های اقتصادی که یکی دیگر از اقدامات وزارت اقتصاد است، در این جلسه تشریح شد.

سخنگوی وزارت علوم گفت: وزیر مسکن نیز در مورد این حوزه توضیحات مفصلی داد و اقدامات این حوزه را تشریح کرد. بزرگ ترین طرح مسکن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم بود که در آن دولت، زمین تخصیص داده شده به پروژه مسکن مهر یک میزان مشخصی بود که در دولت مردمی سیزدهم مقدار زمین تخصیص یافته بیش از ۱۰ برابر مسکن مهر شد که کار پیچیده و سنگینی است که توسط دولت انجام شده و دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان در این جلسه صمیمی پیشنهادات مکتوب خود را به رییس جمهور ارائه دادند و رییس جمهوری نیز بار دیگر تاکید کرد که دانشگاه اتاق فکر دولت است و این حرف ایشان جدی است و به آن اهتمام دارد. رییس جمهور از پیشنهادات دانشجویان استقبال کرد و دستور بررسی و استفاده داد و از تشکل‌ها هم خواست اگر به مواردی می رسند یا پیشنهاداتی دارند، به ریاست جمهوری منعکس کنند تا در دستور کار و بررسی فنی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha