۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85436566
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمله شبانه افراد ناشناس به منزل ۲ مامور منابع طبیعی در آمل

ساری - ایرنا - افراد ناشناس با شلیک ۱۰ گلوله منزل ۲ مامور منابع طبیعی شهرستان آمل را هدف قرار داده و به بخش های از این خانه ها آسیب وارد کردند.

رئیس منابع طبیعی آمل روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بامداد امروز افراد ناشناس به هر منزل ۲ مامور منابع طبیعی این شهرستان پنج گلوله شلیک کردند.

علی اصغر اسماعیل زاده اظهار داشت: خوشبختانه به این ۲ مامور و خانواده آنها هیچ آسیبی وارد نشد و ماموران در سلامت کامل هستند.

وی با بیان این مطلب که این ۲ مامور یکی از آنها فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل بود، خاطرنشان کرد: مامور دیگری که منزل وی مورد شلیک گلوله افراد ناشناس قرار گرفت مامور یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان بود.

رئیس منابع طبیعی آمل افزود: گلوله های شلیک شده توسط این افراد ناشناس به بخش های از خانه اعم از درب، پنجره و دیوار خانه ها آسیب وارد کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق کارهای انتظامی و امنیتی برای شناسایی این افراد آغاز شد.

حمله شبانه افراد ناشناس به منزل ۲ مامور منابع طبیعی در آمل

به گزارش ایرنا، استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

شهرستان آمل میزبان ۸۰ هزار هکتار از جنگلهای هیرکانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha