گام‌های موثر دولت در حوزه بهداشت/ اقدامات اساسی برای پیشگیری از بیماری کودکان انجام شد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیمه رایگان برای افراد فاقد بیمه، تاسیس صندوق بیماران صعب‌العلاج و بستری رایگان کودکان زیر ۷ سال را از اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

«پروین صالحی مبارکه» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، به تشریح عملکرد دولت در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه، بیمه رایگان سلامت برای بیش از ۵ میلیون نفر است که فاقد هر گونه بیمه بودند که این بیمه توانست حمایت‌ها و خدمات بیمه‌ای خود را برای این افراد گسترش دهد.

وی به تاسیس صندوق بیماران صعب اعلاج اشاره کرد و افزود: این صندوق که به منظور جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران و کاهش پرداخت از جیب آنها ابتدای مهرماه سال گذشته تاسیس شده است از دیگر اقدامات مهم دولت بوده تا گامی مهم در کاستن آلام و دردهای بی شمار آنها برداشته شود. بیماری‌های صعب‌العلاج آن دسته از بیماری‌هایی است که برای درمان به شرایط ویژه‌ای نیاز دارد چرا که هزینه های آنها سنگین است و این صندوق کمک حال این بیماران است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ابلاغ مصوبه بستری رایگان کودکان زیر ۷ سال در اسفند سال گذشته را از دیگر گام های موثر دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار (کیت) تولید داخل برای غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی از خدمات مهم این دولت است و بر این اساس با تهیه پرونده الکترونیک برای این دسته ازبیماران به راحتی در دسترس مراجع قرار می‌گیرد که این مصوبه گامی مهم در راستای افزایش سلامت کودکان و همچنین جلوگیری از ایجاد معلولیت‌ها و تحمیل هزینه‌های ناشی از بار بیماری ها و کاهش مرگ و میر کودکان است.

صالحی مبارکه توجه دولت سیزدهم به پیشگیری از بیماری کودکان را مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای اجرای بهتر این قانون، دولت اقدامات متعدد دیگری را نیز در حوزه پیشگیری از بیماری کودکان در دستور کار قرار داد که یکی از اهداف عمده طرح سلامت خانواده که بیشتر شهرها در حال اجراست، همین پیشگیری از بیماری کودکان است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha