۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85436402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا از توافق با چین برای مذاکرات حل اختلافات اقتصادی خبر داد

تهران- ایرنا- جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور و چین توافق کردند تا مذاکراتی را انجام دهند که به اختلاف نظر آنها در مورد مدل اقتصادی پکن رسیدگی می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنت یلن امروز شنبه در جریان دومین روز سفر خود به چین بیان کرد: فکر می‌کنم چین پی می‌برد که ما چقدر درباره تاثیرات راهبرد صنعتی آنها در قبال آمریکا نگران هستیم.

وی تاکید کرد: این در یک بعدازظهر یا یک ماه حل نمی‌شود بلکه فکر می‌کنم آنها متوجه شدند که این یک مساله مهم برای ما است.

یلن که سفر پنج روزه خود را در یکی از قطب‌های صادراتی و صنعتی بزرگ چین شروع کرده، تا کنون در گفتگو با مقام‌های ارشد چینی بر روی آنچه آمریکا روش‌های تجاری ناعادلانه پکن می‌خواند، تمرکز کرده است.

بر اساس بیانیه طرف آمریکایی در مورد ایجاد گروه‌های اقتصادی مذاکره کننده، دو طرف مذاکرات بیشتری خواهند داشت و دو گروه جدید ایجاد خواهند کرد که به رشد اقتصاد داخلی و جهانی و همچنین مبارزه با پولشویی اختصاص دارند.

اعلام تشکیل این گروه‌ها پس از دو روز ملاقات طولانی بین یلن و هی لیفنگ معاون نخست وزیر چین در روزهای جمعه و شنبه منتشر شد.

خبرگزاری رسمی شینهوا گزارش داد که دو طرف توافق کرده‌اند تا در مورد طیف وسیعی از مسائل اقتصادی و مالی از جمله رشد متعادل اقتصادی در ایالات متحده و چین گفتگو کنند.

این خبرگزاری همچنین نوشت که چین به طور کامل به موضوع ظرفیت تولید پاسخ داده است، اما جزئیاتی ارائه نکرد. به گزارش شینهوا، پکن همچنین نسبت به اقدامات تجاری و اقتصادی واشنگتن که چین را محدود می‌کند، ابراز نگرانی شدید کرده است.

یلن به خبرنگاران در مورد ایجاد کار گروه‌های اقتصادی برای مذاکره گفت: این برای روابط دوجانبه ما در آینده و برای روابط چین با دیگر کشورهای مهم حیاتی خواهد بود، و این روشی ساختاریافته را فراهم می‌کند که در آن می‌توانیم به گوش دادن به یکدیگر ادامه دهیم.

قانون ۲۸۰ میلیارد دلاری «تراشه و علم» در سال ۲۰۲۲ به تصویب رسید تا صنعت نیمه هادی و تحقیقات علمی را بمنظور ایجاد مشاغل با فناوری پیشرفته در ایالات متحده و کمک به رقابت بهتر با چین تقویت کند. علاوه بر این، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در اوت گذشته، فرمان اجرایی برای مسدود کردن و تنظیم سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته ایالات متحده به چین را امضا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha