۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85436365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار ولادت در قزوین ۱.۷ درصد کاهش داشت

۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85436365
آمار ولادت در قزوین ۱.۷ درصد کاهش داشت

قزوین - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: ۱۴ هزار و ۳۷ ولادت سال گذشته در استان قزوین به ثبت رسید که نسبت به مدت مابه سال قبل ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

علیرضا افسری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: آمار وفات ثبت شده در همین مدت هشت هزار و ۸۰۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین نامگذاری در سال گذشته برای پسران امیرعلی، علی، امیرحسین، آیهان، شاهان، آراد، امیرعباس، محمدحسین، آریا و ماهان بوده و در میان دختران نیز فاطمه، زهرا، ماهلین، رستا، پناه، دلوین، نورا، هانا، آیسان و دلسا بیشترین‌ فراوانی را به خود اختصاص داده است.

افسری همچنین نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته را ۱۰۷ عنوان کرد و یادآور شد: در مقابل ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، حدود ۱۰۷ ولادت پسر به ثبت رسیده که این شاخص در سال قبل ۱۰۶ بود.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: به طور متوسط در سال گذشته در هر ماه یک هزار و ۱۷۰ کودک متولد شدند و بیشتر ولادت‌ها در مرداد ماه به تعداد یک هزار و ۳۱۶ تولد و کمترین آن در اردیبهشت ماه به تعداد یک هزار و ۵۴ تولد را نشان می‌دهد..

مدیرکل ثبت احوال قزوین همچنین درباره آمار ازدواج و طلاق استان نیز بیان کرد: میزان ازدواج‌ها در این بازه زمانی به تعداد هفت هزار و ۷۶ عدد با کاهش ۱۳.۲ درصدی همراه بوده و طلاق های ثبت شده نیز با تعدد سه هزار و ۴۷۳ به میزان ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha