۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85436262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای پراگ: روسیه برای خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی اروپا می‌کوشد

تهران-ایرنا- وزیر حمل‌ونقل جمهوری چک مدعی شد: روسیه «هزاران» بار تلاش کرده با هدف ایجاد بی ثباتی در اتحادیه اروپا در زیرساخت‌های حیاتی اروپا از جمله شبکه راه‌آهن این قاره و نیز خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی آن مداخله کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای رادیو بین المللی جمهوری چک نوشت: مارتین کوپکا (Martin Kupka) در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز ضمن بیان این ادعا افزود: مسکو از ابزارهای مختلفی برای تضعیف شبکه های راه آهن اروپا استفاده می کند و از جمله تلاش می کند سامانه های ارسال سیگنال و (فروش) بلیط را هک کند.

این رادیو اروپایی افزود: آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ماه مارس سال گذشته درباره تهدید روسیه برای سامانه های حمل و نقل اروپا هشدارهایی صادر کرد و درباره حملات سایبری از سوی «گروه های هکری طرفدار روسیه» علیه شرکت های راه آهن در کشورهای لتونی، لیتوانی، رومانی و استونی گزارش داد.

سازمان امنیت سایبری جمهوری چک موسوم به NUKIB نیز در سال های اخیر درباره افزایش خطرات حملات سایبری به ویژه در حوزه انرژی و حمل و نقل هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز اتهام به روسیه در اختلال در سامانه های حمل و نقل از سوی برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله آلمان نیز مطرح شده بود.

پیشتر مقامات آلمانی مدعی شدند اختلال در خطوط راه آهن شهری این کشور عملیات خرابکاری بوده است که از سوی دولت‌های خارجی و روسیه حمایت می‌شود. این اتهام برلین به دنبال انفجار خط لوله نورد استریم یک و دو مطرح شد.

مقامات آلمانی علت اختلال در خطوط راه آهن بین شهری این کشور را خرابکاری عنوان و اعلام کردند که ممکن است این حادثه به موضوع انفجارهای خطوط گاز نورداستریم مربوط باشد.

اداره پلیس جنایی آلمان در این زمینه مدعی شد که این حادثه بعد از انفجارهای خطوط لوله نورداستریم ۱ و ۲ بین روسیه و آلمان رخ داده است.

انفجار خطوط لوله گاز موجب بالا گرفتن تنش بین روسیه و آلمان شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha