سعدالله‌یف: تسلیم نمی‌شوم و می‌جنگم

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85436260
سعدالله‌یف: تسلیم نمی‌شوم و می‌جنگم

تهران- ایرنا- ستاره مسلمان کشتی آزاد جهان نسبت به تصمیم اتحادیه جهانی واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی به فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که کمیته بین‌المللی المپیک، عبدالرشید سعدالله‌یف را از شرکت در مسابقات انتخابی قاره اروپا که هم اکنون در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است منع کرده و جواز ورود به این پیکارها را از او گرفته است.

کمیته بررسی ورزشکاران بی‌طرف به اطلاعات جدیدی در مورد حمایت سعدالله‌یف از جنگ روسیه علیه اوکراین دست پیدا کرد که کمیته برای هر مسابقه وضعیت ورزشکاران بی‌طرف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سعدالله‌یف در مصاحبه با سایت کشتی داغستان، گفت: این محرومیت ناعادلانه و در بسیاری از جهان غیرمنتظره بود. از سال گذشته غربالگری ورزشکاران روسی برای حضور در المپیک آغاز شده بود اما من در لیست سیاه نبودم و حتی در مسابقات جهانی بلگراد حضور داشتم. نباید دوباره من وارد لیست سیاه می‌شدم. نمی‌دانم چرا دوباره شکایت از من شروع شد انگار تصمیم گرفتند تا من را قربانی کنند. آنان ابتدا من را به مسابقات قهرمانی اروپا در رومانی راه ندادند و اکنون نیز از گزینشی المپیک در جمهوری آذربایجان محروم هستم.

دارنده پنج مدال طلای قهرمانی جهان با ابراز ناراحتی از اتفاق رخ داده، یادآور شد: من توانایی آن را دارم که رکوردهای جدیدی در کشتی آزاد جهان را ثبت کنم. فقط می‌خواهم بجنگم و هواداران خود را راضی نگه دارم. باید به داشته‌هایت راضی باشی و من تسلیم نمی‌شوم. باز هم می‌جنگم و امیدم را از دست نمی‌دهم.

سعداله‌یف که ۲ نشان طلای المپیک در رشته کشتی دارد این را هم گفت: رویای حضور در المپیک سوم هنوز برای من از دست نرفته است. در باکو، علیخان جبرییل‌اف جایگزین من من خواهد بود که برای وی آرزوی موفقیت دارم. این روزها بیش از هر زمان دیگری حمایت طرفداران خود را حس می‌کنم و این برای من ارزش زیادی دارد. می‌خواهم بابت این حمایت‌ها از آنان تشکر کنم. 

سعدالله‌یف ستاره مسلمان و بی‌بدیل کشتی جهان در چند سال گذشته مرد بی‌رقیب دسته ۹۷ کیلوگرم بوده و ۲ مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد. سعداله‌یف همچنین پنج مدال طلا و یک نقره قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha