رگبار باران  مهمترین پدیده جوی پیش رو در چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در استان به تناوب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت دمای هوا در استان روند افزایش نسبی خواهد داشت.

وی دمای شهرکرد در صبح روز شنبه را یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: بر این اساس شهرکرد سردترین ایستگاه استان و مالخلیفه، ایل بیگی و اردل با هشت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین دما در بلداجی صفر درجه سانتی‌گراد، چلگرد یک درجه سانتی‌گراد، سورشجان ۲ درجه سانتی‌گراد، بروجن، فارسان و فرخشهر سه درجه سانتی‌گراد، سامان، بازفت و لردگان ۶ درجه سانتی‌گراد و لیرابی هفت درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید.

وی در پایان توصیه کرد تا بیماری‌های برگ غلات به ویژه زنگ زرد گندم در مناطق گرمسیری و جنوبی استان با توجه به بارندگی‌های گذشته و احتمال رگبار در روزهای آینده پایش شود.

به گزارش ایرنا، میزان بارش سال زراعی جاری این استان ۴۶۱ میلیمتر اعلام شده است که این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۳ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha