سناتور آمریکایی: کاهش امدادرسانی در غزه باعث تشدید رنج فلسطینیان می‌شود

تهران- ایرنا- مارک وارنر نماینده و رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، گفت: کاهش امدادرسانی در غزه، باعث تشدید و طولانی‌تر شدن رنج فلسطینیان خواهد شد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با اشاره به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که منجر به کشته شدن هفت نفر از کارکنان آن سازمان شد، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ارتکاب این جنایت از سوی ارتش (رژیم) اسرائیل، سازمان‌های امدادی را مجبور به کاهش فعالیت‌های خود در نوار غزه خواهد کرد.

وارنر با بیان اینکه مسئولیت ایجاد و حفظ امنیت راه‌های دسترسی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به عهده رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که (رژیم) اسرائیل خودش به عنوان یک عامل ایجاد ناامنی در این خصوص عمل کرده و حمله ارتش (رژیم صهیونیستی) به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی آخرین مورد در جنگی است که تعداد زیادی از کارکنان سازمان‌های بشردوستانه و غیرنظامیان را به کام مرگ فرستاده است.

به گزارش ایرنا، سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اسرائیل در روز دوشنبه (۱۳ فروردین / اول آوریل) در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شده است. در این حادثه راننده فلسطینی آنها نیز جان خود را از دست داده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha