نشست همفکری شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد

کرمان-ایرنا- نشست اعضای شورای وحدت کرمان با برخی نمایندگان منتخب مردم استان به منظور تبادل نظر، همفکری و هماهنگی بیشتر شامگاه جمعه در شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نشست اعضای شورای وحدت استان کرمان با منتخبان مردم استان کرمان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آغاز سال جدید در حالی در هتل آسمان برگزار شد که محور اصلی آن تدوین برنامه توسعه استان و همفکری جریان های سیاسی با نمایندگان منتخب مردم بود.

در این نشست نمایندگان منتخب مردم از حوزه های مختلف بر موضوعات متعددی از مسائل اقتصادی گرفته تا سیاسی تمرکز داشتند. در ادامه این گزارش جزییات این نشست و محورهای تبادل نظر بین این جریان سیاسی با نمایندگان منتخب را می خوانیم.

همفکری برای ایفای نقش

رییس شورای وحدت استان کرمان در این نشست گفت: با توجه به شرایط جامعه، همفکری در ایفای نقش در این برهه تاریخی ضروری است.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد
حجت الاسلام موسوی

حجت الاسلام سید جواد موسوی بیان کرد: یکی از کمیته های زیرمجموعه شورای وحدت، کمیته راهبردی است که در این نشست درباره آن صحبت خواهد شد.

وی گفت: رویکرد شورای وحدت در انتخابات گذشته برگزاری انتخابات سالم بود و در غالب شهرستان های استان با این محوریت حضور پیدا کردیم.

رییس شورای وحدت استان کرمان با بیان اینکه رویکرد فعلی ما وحدت و همدلی است زیرا اکنون نیازمند همکاری در میان نیروهای توانمند هستیم، به مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم کرمان در انتخابات نیز اشاره و بیان کرد: این حضور مردمی مسئولیت منتخبان مردم را سنگین تر می‌کند.

وحدت، حلقه مفقوده توسعه استان

نماینده منتخب حوزه جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شورای وحدت در استان کرمان در کنار سایر جریان های سیاسی عملکرد خوبی داشته و توانسته مسائل انتخابات را به‌خوبی تبیین کند.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد
بهنام سعیدی

بهنام سعیدی بیان کرد: در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد حدود ۳۰ دواطلب بودند که ۱۳ نفر به صورت جدی رقابت داشتند.

وی اظهارداشت: برنده واقعی این انتخابات نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند و به هیچ عنوان پیروز میدان نداریم بلکه مردم یک خادم را انتخاب کردند.

نماینده منتخب حوزه جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاهم در مجلس با تاسی به اندیشه های رهبر معظم انقلاب خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده توسعه استان، وحدت است، گفت: تلاش ما به عنوان نماینده در استان این است که با هم وحدت، همپوشانی و نگاهی واحد به مسائل استان داشته باشیم.

نمایندگان به وظیفه خود عمل کنند

مجید دوستعلی نماینده منتخب حوزه کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهارداشت: از نمایندگان مجلس بخواهید وظیفه نمایندگی خود را انجام دهند و شاه‌بیت حل مشکلات کشور این است که هر کس وظایف خود را انجام دهد.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد
مجید دوستعلی


وی بیان کرد: ۲ وظیفه عمده نماینده، قانون‌گذاری درست و نظارت بر اجرای قوانین است.

دوستعلی گفت: مجلس، ریل‌گذاری است و اگر درست عمل نکند قطار اجرا به‌خوبی حرکت نمی‌کند.

ضرورت توجه به معیشتی مردم

نماینده منتخب حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مسائل و مشکلات استان خیلی زیاد است و این مهم همت همه را می طلبد تا در حل مشکلات بکوشیم.

محمد معتمدی‌زاده با اشاره به اینکه به صورت جدی به موضوعات معیشتی مردم باید توجه شود افزود: در استان نیاز است از همه ظرفیت ها استفاده شود.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد
معتمدی زاده

وی گفت: معضل اصلی جامعه بی‌اعتمادی مردم و نخبگان است که عملکرد بد مسئولان به آن دامن زده است.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:برنامه های بلندمدت در حوزه های مختلف داشته باشیم و توسعه متوازن را دنبال کنیم.

وی اشاره کرد: مبارزه با فساد سیاسی و اقتصادی در استان بسیار مهم است که باید به صورت جدی و با شفافیت در دستور کار باشد.

همفکری با جریان های سیاسی در حل مشکلات

نماینده منتخب حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: کرمان استانی ثروتمند ولی دارای محرومیت است.

عبدالحسین همتی سراپرده بیان کرد: ظرفیت توسعه در استان وجود دارد و باید حق و حقوق استان را از صنایع و معادن بگیریم.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد
همتی سراپرده

وی اظهارداشت: باید از ظرفیت همه احزاب استفاده کرد زیرا این جریان ها به شناسایی مشکلات کمک می کنند.

ضرورت همفکری بیشتر با شورای وحدت

اما نماینده منتخب حوزه انتخابیه شهربابک نیز در ادامه گفت: آسیب شناسی فعالیت های جریان های سیاسی از قبل از انتخابات باید انجام شود زیرا بسیاری از جریان های سیاسی در این دوره تحلیل های اشتباه داشتند.

غلامرضا نویدی بیان کرد: بعد از انتخابات انتظار می رود شورای وحدت همفکری بیشتر با نمایندگان منتخب مردم داشته باشد.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد
غلامرضا نویدی

به گفته وی جهش خدمت با مشارکت همه احزاب باید اتفاق بیافتد.

تبادل افکار با جریان های سیاسی

شهباز حسن پور دیگر نماینده منتخب حوزه کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اصل حرکت تبادل افکار با جریان های سیاسی بسیار ارزشمند است که امید داریم در چارچوب سیاست های نظام و خواست مردم این گونه حرکت ها ادامه داشته باشد.

نشست همفکری اعضای شورای وحدت کرمان با نمایندگان منتخب برگزار شد

وی با بیان اینکه برای جلسه بعد اولین درخواست ها از ما تحقق شعار سال باشد ضمن اشاره به اینکه در بُعد نظارتی نمایندگان مجلس اختیارات وسیعی وجود دارد، افزود: به طور کامل پاسخگوی آنچه به عنوان برنامه در انتخابات ارائه دادم هستم.

استفاده از همه ظرفیت‌ها

دکتر مسعود پورکیانی صاحب‌نظر سیاسی و استاد دانشگاه نیز در این نشست گفت: یکی از دغدغه هایم در استان این بوده که با توجه به ظرفیت ها از منابع استفاده نکرده ایم که این مهم موجب تشدید عقب‌ماندگی استان شده است.

وی بیان کرد: قول ها و وعده های نمایندگان در دوران تبلیغات انتخاباتی برای آنان تعهد ایجاد می کند، بنابراین عمل به آنها باید از این لحظه به منصه ظهور برسد.

پورکیانی با اشاره به اینکه هیچ کشوری بدون برنامه نمی تواند مسیر پیش رو را طی کند گفت: باید نقشه راه تدوین شود تا طبق برنامه پیش رفت زیرا دوران امروز فرصت آزمون و خطا را به ما نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید برنامه ای سه ساله برای توسعه استان تدوین کنیم اظهارداشت: این سند کمک خواهد کرد در سال های آینده استانی با وضعیتی بهتر داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha