کلمبیا خواستار پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- کلمبیا از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا امکان ملحق شدن این کشور به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در خصوص نسل‌کشی در غزه را فراهم کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، کلمبیا با ارائه درخواستی به دیوان بین‌المللی دادگستری، خواستار اطمینان از ایمنی مردم فلسطین و ممانعت از نسل‌کشی آنها شده است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته قضات دیوان بین‌المللی دادگستری که بلندپایه‌ترین مرجع قضایی سازمان ملل است به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات مورد نیاز را به منظور اطمینان از رسیدن غذا و کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز به نوار غزه انجام دهند.

این دادگاه پیش‌تر و در ماه ژانویه هم به رژیم صهیونیستی دستور داده بود از انجام هرگونه اقدامی که ممکن است مشمول تعریف نسل‌کشی شود، خودداری کند.

این در حالی است که ایرلند نیز پیش‌تر تائید کرده بود که دوبلین در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی مشارکت خواهد کرد.

آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها شکایت کرد. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اعلام کرد که رژیم اسرائیل باید از هر اقدامی که ذیل کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی قرار می‌گیرد، خودداری کند.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha