همرزم شهید: سردار زاهدی فرماندهی مقتدر و حماسه‌ساز بود

شهرکرد-ایرنا- همرزم شهید سردار محمد رضا(علی) زاهدی که فرمانده یکی از گردان‌های تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری را در دوران دفاع مقدس عهده‌دار بود ، گفت: شهید محمدرضا زاهدی معروف به علی فرماندهی مقتدر و حماسه‌ساز در عملیات‌های مختلف در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

علی کیانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت شهادت سردار شهید زاهدی و گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۴۵۰ شهید استان افزود: با سردار شهید زاهدی از عملیات خیبر آشنا شدم و وی پس از زخمی شدن سردار کریم نصر فرمانده تیپ به عنوان فرمانده جدید تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) انتخاب شدو در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر و کربلای ۴ و ۵ فرمانده تیپ قمر بود.

وی با اشاره به انعطاف‌پذیری و اطاعت‌پذیری بالای سردار زاهدی، تصریح کرد: شهید زاهدی پس از شهادت شهید خرازی به عنوان فرمانده لشگر امام حسین(ع) و همچنین پس از شهادت احمد کاظمی به عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه و پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس سوریه و لبنان انتخاب شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس در عملیات کربلای ۵ افزود:در عملیات خیبر با سردار زاهدی آشنا شدم و به فرموده امام‌خمینی(ره) که باید جزیزه مجنون حفظ شود، به این جزیره رفتیم و تیپ قمر بنی هاشم(ع) حماسه آفرید و به هشت روز مقاومت، دجله در این عملیات به فرماندهی سردار زاهدی آزاد شد.

وی اظهار داشت: تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) مدیون فرماندهان بزرگ از جمله علی زاهدی ، جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی کریم نصر است که ۴۲ سال روی ویلچر است و سردار صبوری است که توانست در عملیات‌های مختلف به عنوان خط شکن باشد.

به گفته وی، فرماندهان بزرگ استان از جمله شهیدان سید کمال فاضل، سهراب نوروزی، رضاکاووسی، رجب‌پور همه در دانش‌آموخته مکتب شهید زاهدی هستند.

کیانی افزود: در سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) به‌عنوان خط‌شکن و جناح‌دار انتخاب شده بود که فرماندهی این عملیات نیز بر عهده شهید سردار زاهدی بود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرمانده تیپ به عنوان مغز یگان، تیپ و لشگر بود، گفت: تدبیر و فرماندهی سردار زاهدی در عملیات‌های مختلف مثال زدنی بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ ۳۵ هزار نفر از جمعیت ۶۵۰ هزار نفری استان به جبهه‌های جنگ رفتند، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر به شهادت رسیدند، ۵۵۰ نفر به اسارت دشمن درآمدند که اگر درایت و تدبیر فرماندهان تیپ نبود آمار شهدا بیش از این تعداد می‌شد.

کیانی اظهار داشت: در یکی از عملیات‌ها با درایت و تدبیر و فرماندهی سردار علی زاهدی، متوجه لو رفتن عملیات شدیم و بچه‌ها تیپ را به عقب کشاندیم که اگر درایت و مدیریت این فرمانده شهید نبود، آمار شهدای بالا بود.

شهادت حق شهید سردار محمدرضا زاهدی بود

این فرمانده گردان تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) در دوران دفاع مقدس گفت: شهادت حق سردار رشید اسلام محمدرضا(علی) زاهدی و سرداران مانند قاسم سلیمانی و سایر همرزمانش بود.

به گفته وی، شهید زاهدی از فرماندهان خوب در هشت سال دفاع مقدس بود که فرماندهی تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) را برعهده داشت و هر کجا نیرو برای عملیات نیاز بود، تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) به عملیات اعزام می‌شد.

کیانی اظهار داشت: سردار شهید محمدرضا(علی) زاهدی در صداقت، پاکی و شجاعت حرف اول را می‌زد و با همه رزمندگان در ارتباط بود و هیچ وقت به خاطر اینکه فرمانده بود خود را از بچه‌ها و بسیجی‌ها جدا نمی‌دانست و در کنار همه رزمندگان می‌نشست، غذا می‌خورد و ناز می‌خواند.

وی افزود: با حضور سرداران شهید از جمله سردار سلیمانی و زاهدی، امنیت در خارج از مرزها برقرار شد و امروز امنیت و آرامش در کشور ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۲هزار و ۴۵۰ شهید و ۵۵۰ نفر به اسارت دشمن در آمدند که ۱۰ خانواده سه شهیدی، ۱۳۳خانواده تک فرزندی شهید و ۱۰۴خانواده ۲ شهیدی داریم.

سردار محمدرضا زاهدی معروف به علی زاهدی از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسئولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان، تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، فرماندهی نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.

سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود.

سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق به همراه جمعی از همرزمان و همراهانش به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha