۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85435647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: خون شهیدان برای مردم بصیرت ایجاد می‌کند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: خون شهیدان برای مردم ما بصیرت ایجاد می‌کند و نیروهای مسلح نیز در مقابل توطئه‌ها با اقدام به موقع و صریح، قدرت نظام اسلامی را در برابر رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که همزمان با روز قدس در مسجد امام حسین (ع) بیرجند اقامه شد با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و به شهادت رساندن سرداران سپاه پاسداران افزود: شهدای ما همه زندگی خود را برای خداوند متعال گذاشتند و به آرزوی دیرینه خود که اوج عظمت است، رسیدند.

وی گفت: اما به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمنان از این جریان نخواهند توانست بهره لازم را ببرند و قطعا نظام هم این جنایت را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سیلی این اقدام مذبوحانه خود را خواهد خورد و این اقدامات مشکلات آنها را علاج نمی‌کند.

وی با قدردانی از اقدام به موقع نیروهای مسلح و پایان دادن به درگیری در راسک و چابهار افزود: این اقدام تروریستی نشان داد که برخی جریانات با آمریکا و رژیم صهیونیستی همسو هستند تا توجه مردم به غزه و فلسطین را کمرنگ کنند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: رژیم صهیونیستی علیرغم حمایت کامل استکبار جهانی در اهداف خود در جنگ غزه شکست خورده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به تعبیر مقام معظم رهبری ۲ شکست بزرگ را متحمل شده که اولین شکست بزرگ سیاسی، اطلاعاتی و نظامی، عملیات طوفان الاقصی بود که قابل جبران برای رژیم صهیونسیتی نیست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دومین شکست صهیونیست‌ها شکست در دستیابی به اهداف اعلام شده در حمله به غزه است و امروز جریان فلسطین به عنوان مطالبه جهانی تبدیل شده که قطعا یکی از پیروزی‌ها برای ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

وی گفت: اینکه رژیم صهیونیستی زنان و کودکان بی‌گناه و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، نشان از استیصال آنهاست و با همه ادعاهایی که در طول تاریخ داشتند رو به زوال و نابودی هستند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به صفات یهود براساس آیات قرآن کریم اضافه کرد: اولین صفت قوم یهود، تحریف حقایق و سرپیچی از دستورات خداوند متعال است.

وی عهدشکنی را از دیگر صفات قوم یهود ذکر کرد و گفت: در بسیاری از آیات قرآن کریم تکرار شده که هرگز یهود بر عهد و پیمان خود پایبند نیست.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه سومین صفت قوم یهود، کفر و پشت کردن به آیات قرآن کریم است بیان کرد: قتل انبیا و پیامبران خدا از دیگر صفات این قوم است چرا که آنان از اینکه دستشان به خون انبیای الهی آلوده شده باکی ندارند و صراحتا این موضوع را اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: این‌ همه کشتار در غزه و فلسطین و جهان اسلام نشان‌دهنده این است که یهودیان صهیونیست برای بشر هیچ جایگاه و حرمتی قائل نیستند با این شرایط خود را اولیای الهی و محبوب خداوند متعال می‌دانند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به برکت و درخشش انقلاب اسلامی زمینه برای بصیرت مردم در سطح جهان فراهم شده و آینده از آن مسلمین و جهان اسلام است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در این دیدار کار و اقدامات دولت را سیزدهم را قابل تحسین دانستند و فرمودند که با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که وجود دارد، هنوز جای کار و تلاش برای رفع مشکلات مردم وجود دارد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: باید تلاش‌ها در راستای رفع مشکلات اقتصادی در زندگی مردم ملموس و محسوس باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" تصریح کرد: نقش دولت، ستادی و نظارتی است و باید زمینه را برای نقش‌آفرینی اقشار مختلف مردم و نخبگان در راستای تحقق شعار سال فراهم کند تا شاهد رفع مشکلات اقتصادی باشیم.

خطیب جمعه بیرجند به مسئله حجاب در بیانات اخیر رهبر معطم انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان خارجی و ایادی داخلی با برنامه‌ریزی حساب شده مسئله و چالش بدحجابی و بی‌حجابی را بر کشور تحمیل کردند چرا که از ابتدای نظام تا یکی و ۲ سال قبل ما این قدر چالش در این خصوص نداشتیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری به مسئولان نظام در مجموعه‌های اجرایی و قضایی در این زمینه توصیه لازم را داشتند.

حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری نقشه دشمنان این است که نظام را از نظر فساد و بی‌حجابی‌ و بدحجابی‌ها به زمان طاغوت برگردانند که این مساله برای مسئولان و دلسوزان نظام اسلامی تکلیف‌آور است و باید با برنامه‌ریزی مناسب برای کوتاه مدت، میان مدت بلندمدت اقدام کنند تا بتوانیم نقشه‌های دشمنان را با ایجاد زمینه‌های معرفتی و تدابیر امنیتی، نقش بر آب کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha