جلوه‌هایی از راهپیمایی روز قدس در بیرجند + فیلم

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85435442
جلوه‌هایی از راهپیمایی روز قدس در بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم در بیرجند طبق عهد هر سال به خیابان آمدند و روز قدس ۱۴۰۳ را با جلوه‌هایی از «ثبت نام اعزام غزه» تا «پرده خوانی جنایات رژیم صهیونیستی» رقم زدند.

به گزارش ایرنا مردم روزه‌دار مرکز استان خراسان جنوبی از صبح روز جمعه هفدهم فروردین مصادف با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور برای شرکت در راهپیمایی به خیابان‌ها آمدند تا در روزی که با تدبیر امام خمینی (ره) روز قدس نامگذاری شد، از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کنند.

اقشار مختلف مردم ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم به همراه خانواده یا دوستان در میدان ابوذر شهر بیرجند جمع شدند و پس از ملحق شدن نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان، روحانیون و علمای اهل تسنن حوالی ساعت ۱۰ از مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران به سمت مسجد امام حسین (ع) حرکت کردند.

حضور جانبازان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران طبق روال معمول در این راهپیمایی پر رنگ بود.

جلوه‌های از راهپیمایی روز قدس در بیرجند + فیلم

راهپیمایان در صفوف به هم فشرده مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران را طی کردند و در میان استقبال پرشور مردم این دیار از روز قدس، صحنه‌ها و اتفاقات جالبی نیز مشاهده شد که به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌شود.

اولین نکته قابل جالب توجه در راهپیمایی امروز، حضور پرشور و نشاط مردم روزه‌دار در ساعات گرم روز بود که پیش از آغاز رسمی راهپیمایی در میدان ابوذر جمع شدند.

در میانه راه اداره کل ورزش و جوانان استان با برپایی غرفه‌هایی شرکت کنندگان در راهپیمایی را دعوت به مسابقه دارت و تیراندازی کرد و برخی افراد از سر شوق تیر خلاص به تصویر رئیس جمهور اسرائیل و آمریکا که در سیبل هدف قرار داشت می‌زدند.

جلوه‌های از راهپیمایی روز قدس در بیرجند + فیلم

در بخشی از مسیر راهپیمایی، غرفه پلاکارد نویسی بود که افراد مشتاق شعارهای دلخواه خود را در حمایت از غزه و فلسطین با خط خوش نگارش می کردند.

همچنین در این غرفه ثبت نام اعزام به غزه انجام می‌شد و جمعیت فوج فوج مشتاق نام‌نویسی بودند که برای آنها بلیط پرواز هم به صورت نمادین صادر شد.

گروه‌های سرود دانش‌آموزی و دانشجویی نیز در مسیر با اجرای زنده بر شور و شعف این راهپیمایی افزودند.

کودکان وشووکار هم در این راهپیمایی حامل پرچم سه رنگ ایران بودند.

در پارک وحدت مجاور مسجد امام حسین (ع) که محل تجمع نهایی شرکت کنندگان راهپیمایان بود غرفه‌های هلال احمر برای کودکان برپا شد تا ضمن نقاشی طرح‌های مختلف از پرچم غزه، زمینه ابراز علاقه را در حمایت مردم مظلوم غزه فراهم کنند و از این طریق کودکان مشغول کشیدن نقاشی با شوق زیاد بودند.

جلوه‌های از راهپیمایی روز قدس در بیرجند + فیلم

در قسمتی دیگر از پارک هم ایستگاه «سرزمین مجروح، در مسیر پیروزی» برپا شد و راوی جوان با پرده‌خوانی ناگفته‌هایی از تاریخ فلسطین را بیان می‌کرد.

جلوه‌های از راهپیمایی روز قدس در بیرجند + فیلم

در میان جمعیت حضور بانوان و مادران به همراه کودکان و نوزادان شیرخوار جلوه‌ای دیگر به راهپیمایی روز قدس بخشیده بود.

همچنین پیرزنان و پیرمردانی که سال‌های سال هم‌پیمان روز قدس بودند هم امسال حضوری متفاوت تر از سال قبل داشتند تا حمایت خود را از مردم غزه اعلام کنند.

جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس با تجمع در مسجد امام حسین (ع) بیرجند ضمن شرکت در نماز جمعه به سخنان سردار "رسول سنایی‌راد" معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا پیش از خطبه‌ها گوش فرا دادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با شعار محوری «طوفان الاحرار» همزمان با سراسر کشور در ۱۳۰ نقطه شهری و روستایی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha