۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85435430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه اندونزی : در دفاع از فلسطین ثابت قدم خواهیم ماند

تهران - ایرنا - همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس ؛ خانم " رتنو مارسودی " وزیر امور خارجه اندونزی گفت که کشورش در دفاع از آرمان فلسطین ثابت قدم خواهد ماند.

به گزارش ایرنا ؛ وزیر امور خارجه اندونزی که در ضیافت افطار با حضور اعضای مجلس شورای خلق اندونزی سخن می گفت ؛ اظهار داشت : ما تسلیم نخواهیم شد. ما به حمایت از مبارزه برادران فلسطینی خود ادامه خواهیم داد. "

وزیر امور خارجه اندونزی گفت: زمانی که کشورهایی که قبلا به فلسطین کمک کرده بودند، روابط دیپلماتیک با اسرائیل را به دلیل منافع عملی اغاز کردند، اندونزی تصمیم گرفت در دفاع از فلسطین ثابت قدم بماند.

"" الحمدلله، موضع اندونزی در دفاع از ارمان فلسطین، که مترادف با مبارزه برای حقیقت، عدالت، حقوق و انسانیت است، محکم و پایدار است. امید من این است که این موضع در اینده تغییر نکند، تا زمانی که حقوق مردم فلسطین براورده نشود و شاهد تحقق استقلال فلسطین باشیم.""

وزیر امور خارجه اندونزی افزود : اندونزی از طریق حمایت سیاسی و حمایت بشردوستانه از ارمان فلسطین حمایت می کند. حمایت سیاسی در انجمن های مختلف مانند سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان های بین المللی، از جمله با ارائه دیدگاه های قانونی در دیوان بین المللی دادگستری ارائه می شود. در مورد کمک های بشردوستانه، اندونزی بیش از 4400 تن از کمک های دولت و غیر دولتی ارسال کرده است.

وزیر امور خارجه اندونزی گفت: "من می خواهم قدردانی خود را برای کمک و حمایت مردم اندونزی از فلسطین از طریق نهادهای مذهبی و موسسات بشردوستانه ابراز کنم."

وی افزود: قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2024 که با موفقیت در 25 مارس به تصویب رسید، یک پیشرفت بود و دستور اجرای فوری آتش بس در ماه رمضان را صادر کرد. که این یک پیشرفت از تلاش های کشورهای بسیار طولانی جهان، از جمله تلاش های اندونزی است.

وی گفت: "اندونزی از ابتدا به پیگیری برقراری آتش بس پرداخته است، زیرا ما معتقدیم که اتش بس آغازی برای بهبود وضعیت غزه است."
در حال حاضر، انچه اندونزی همچنان تشویق می کند، اطمینان از اجرای قطعنامه است. بدون اجرا، این قطعنامه تنها مانند سایر قطعنامه های شورای سازمان ملل در ارتباط با فلسطین به یک سند بی معنی تبدیل خواهد شد.

وزیر امور خارجه گفت: "اگر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد فلسطین اجرا می شد و همه، به ویژه کشورهای دارای حق وتو، متعهد به اجرای این قطعنامه ها می شدند، مطمئنا وضعیت فلسطین امروز اینطور نبود."

وی با اشاره به آغاز ارسال کمک های بشردوستانه مردم اندونزی برای مردم مظلوم فلسطین گفت : این کمک ها نشان دهنده تعهد دولت اندونزی برای حفظ صلح جهانی و مشارکت فعال در ماموریت های بشردوستانه است. کمک در قالب دارو، تجهیزات پزشکی و سایر کمک ها، متناسب با نیازها و درخواست های رسمی بوده است.

خانم رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی توضیح داد این بخش ناچیزی از تحویل کمک هاست که نشان دهنده نقش فعال اندونزی در مرحله جهانی بشردوستانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha