نماینده تفت و میبد: رویکرد تلاش‌های دولت سیزدهم بر حل مشکلات اقتصادی است

یزد- ایرنا - نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد تلاش‌های دولت سیزدهم بر رفع مشکلات اقتصادی کشور است گفت: این دولت مسبب و مقصر این وضعیت نیست بلکه وارث تصمیمات نابجا و غلط دولت‌های قبل است.

"سیدجلیل میرمحمدی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محور شعارهای رهبر معظم انقلاب هر سال اقتصادی است، افزود: رهبری بر این نکته تاکید دارند که اگر بتوانیم مشکلات و چالش های حوزه اقتصاد کشور را حل کنیم با سرعت بیشتری به قله های تعالی کشور خواهیم رسید.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر وضعیت اقتصادی کشور به ثبات برسد هم تولید با قوت و انگیزه بیشتر صورت می گیرد و هم مردم در مسائل معیشت، آثار آن را لمس خواهند کرد.

میرمحمدی تصریح کرد: چالش های اقتصادی کشور با مشارکت همه بخش ها اعم از مجلس شورای اسلامی ،قوه مجریه ، اقتصاددانان ، نخبگان ، تولیدکنندگان ، صنعتگران و بخش های دانش بنیان قابل رفع است.

وی ادامه داد: عدم حمایت جدی و واقعی از تولید داخلی یکی چالش های امروز اقتصادی کشور است؛ در این زمینه دولت باید نسبت به تولیدات داخلی یک عرق و تعصب ویژه ای داشته باشد .

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید نسبت به افزایش کمی و کیفی محصولات خودشان به گونه ای تلاش کنند که قابلیت رقابت با اجناس و اقلام خارجی را داشته باشد تا مردم به سمت خرید تولیدات داخلی سوق پیدا کنند.

میرمحمدی گفت: چالش دوم اقتصاد کشور بانک های خصوصی است که متاسفانه این بانک‌ها نسبت به چاپ پول و اختلال در نظام اقتصادی فعال هستند و نظارت درستی در این زمینه وجود ندارد که این باعث می شود تصمیمات دولتمردان و اقتصاددانان به نتایج مثبت نرسد و تاثیرگذار نباشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از مسائل معیشت مردم، مسألۀ گرانی‌ها و تورّم و کاهش ارزش پول ملی به عنوان واقعیت های تلخ کشور یاد کردند که همه قابل رفع است، ادامه داد: روز به روز شاهد کاهش ارزش پولی ملی هستیم همچنین صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی عمدتا توسط بخش خصوصی در حال انجام است که باید به گونه ای باشد که ارز صادرات به معنای واقعی وارد کشور شود، همچنین بسیاری از ارقام صادراتی کشور به ریال معامله می شود که این به زیان کشور است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ورود اقلام قاچاق به تولیدات داخلی آسیب جدی وارد می کند، همچنین بسیاری از کالاها چون دارو، شیرخشک و سوخت به صورت قاچاق از کشور خارج می شود که آسیب های جدی و جبران ناپذیر به اقتصاد کشور وارد می کند.

میرمحمدی عدم ثبات و نوسانات ارزی را از دیگر مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: این مشکلات به ویژه قشر حقوق بگیر که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را در برمی گیرد، تحت تاثیر قرار داده و روز به روز شاهد کوچکتر شدن سفره های آنها هستیم که این ها واقعیت های تلخ کشور هستند.

وی افزود: این موارد باید به صورت جدی در دستور کار مجلس شورای اسلامی و دولت باشد و همراهی سه قوه مخصوصا برخورد با مفاسد اقتصادی در حوزه های مختلف در رفع این مشکلات ضروری است.

میرمحمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری، این مسائل را در یک نسخه با عنوان اقتصادی مقاومتی پیجیده اند گه اگر این نسخه عملیاتی شود، بخش قابل توجهی از این مسائل و مشکلات حل خواهد بود.

وی افزود: البتنه تحریم های دشمنان را نباید دست کم گرفت، در این جنگ اقتصادی کار به شدت سخت تر شده است که اگر بخواهیم نسخه اقتصادی را به خوبی اجرایی کنیم، شدنی است و نیاز به همدلی و هم افزایی همه بخش ها دارد.

این نماینده تصریح کرد: کشور در ۴۰ سال گذشته در حوزه های مختلف راه ، سدسازی ، سلامت ، صنعت ، برق ، آب ، آموزش و پرورش ، دانش بنیان و اجرای طرح های بزرگ رشد داشته است که این اقدامات در شرایط سخت تحریم ها و دشمنی ها رخ داده است که این ها از اتفاقات شیرین می باشد.

میرمحمدی گفت: این دولت انصافا با تلاش شبانه روزی کار را انجام می دهد اما این نیست که دولت نقطه ضعف ندارد بلکه تیم اقتصادی دولت باید بسیار قوی تر عمل کند و این تیم نیازمند به بازسازی است.

وی اضافه کرد: در تیم اقتصادی دولت باید چهره های جوان، خوش فکر و فعال وارد میدان شوند که بتوانند مسائل معیشتی و اقتصادی را با تدبیر خود حل کنند و به نظرم این مسائل شدنی است و البته همه این کارها باید در سفره های مردم احساس شود تا طعم شیرین فعالیت ها را مردم بچشند، اتفاقی که در دولت های قبل نیفتاده است.

میرمحمدی ادامه داد: البته دولت سیزدهم مسبب و مقصر این مشکلات نیست؛ دولت تلاش خود را می کند، در برخی مواقع نقاط ضعف و قوت دارد که در این زمینه باید سیستم دپیلماسی اقتصادی کشور بسیار فعالتر از وضعیت فعلی تقویت شود و از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کند .

وی ادامه داد: این دولت وارث یکسری تصمیمات نابجا و غلط دولت های قبل است که امروز آثار آنها را می بینیم دولت باید تیم اقتصادی خود را احیا و بازسازی کند تا بتواند بر این مشکلات فائق آید و آثار انها بر سر سفره مردم دیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha