کهگیلویه و بویراحمد یکپارچه صحنه همدلی با فلسطین+ فیلم

یاسوج - ایرنا - راهپیمایی روز جهانی قدس که امروز جمعه هفدهم فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد شکوه همبستگی و بیداری شهروندان مسلمان و روزه دار این استان را به نمایش گذاشت .

به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم روزه دار، ولایتمدار، انقلابی، دشمن شناس و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد امروز همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان به صورت گسترده در این آیین یکبار دیگر با مردم مظلوم سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز همدردی کردند.

امروز مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد به میدان آمدند تا بار دیگر با لبیک به فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شرکت در راهپیمایی روز قدس حماسه ای از جنس غیرت و همدلی خلق کنند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استکبار، مرگ بر صهیونیست، مرگ بر تروریست نفرت و انزجار شدید قلبی خود را از رژیم جعلی، غاصب، نامشروع و کودک کش صهیونیستی و جنایت های ضدبشری و غیرانسانی آنان علیه ملت مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.

شکوه همبستگی و بیداری کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی روز قدس

برخی از شرکت کنندگان در راهپیمایی های روز قدس کهگیلویه و بویراحمد که در همه شهرستان ها و مناطق برگزار شد پلاکاردها و پارچه نوشته هایی حاوی انزجار از وقایع سرزمین های اشغالی فلسطین نیز در دست داشتند.

شهروندان کنندگان در راهپیمایی های امروز روز قدس در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمدحمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان جهان اعلام کردند.

روز قدس در کلام شرکت کنندگان در راهپیمایی های کهگیلویه و بویراحمد

یک دانشجوی شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس در شهر یاسوج گفت:روز جهانی قدس یک رویداد تاریخی و اثرگذار است که یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی مطرح و شکل گرفته است.

مریم حسن زاده با اشاره به بخشی وصیت نامه سیاسی الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ( روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است،روز حکومت اسلامی است،قدس روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند دیگر آنان نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم) تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس دفاع از انسانیت است.

وی بیان کرد: همه شرکت کنندگان در آیین راهپیمایی روز قدس، برای هدف مشترک آزادی قدس شریف حاضر می شوند و اینجا تفاوت ها و اختلاف ها رنگ می بازند.

شکوه همبستگی و بیداری کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی روز قدس

حسن زاده خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز قدس شیعه و سنی هم دوش و یکپارچه شکوهی از جنس همبستگی پدید می آورند و موجی از امید و شور به راه می افتد.

یک دانش آموز شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس در شهر سی سخت حضور در این آیین را پایداری و وفاداری به آرمان های انقلاب و امام، ولایت پذیری و استقامت در دفاع از فلسطین دانست.

امیرمحمد ابرازامیدواری کرد:قدس شریف با گام های استوار و مشت های گره کرده امت فهیم و همیشه در صحنه کشورمان و دیگر آزادی خواهان جهان آزاد شود.

یک بانوی خانه دار شرکت کننده در راهیپمایی روز قدس در شهر باشت گفت:روز قدس زمان انسجام میان اهل تشیع و تسنن برای حمایت از فلسطین به عنوان پاره تن اسلام است.

لیلا علیزاده افزود:روز قدس شعار مردم و راهپیماییان حول یک محور می چرخد در این آیین فریادها و انزجار به سوی دشمنی مشترک و غده ای سرطانی به نام رژیم غاصب و ظالم صهیونیست است.

راهپیمایی یوم الله جهانی قدس با شعار « روز جهانی قدس از طوفان‌الاقصی تا طوفان‌الاحرار » روز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ رمضان المبارک با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم روزه‌دار، متدین، انقلابی و غیور شهرستان های مختلف استان برگزار شد.

این آیین در ۲۲ نقطه کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج،دهدشت،دوگنبدان،لیکک،لنده،سی‌سخت،چرام،باشت،مارگون،سوق،قلعه‌رئیسی،دیشموک،سرفاریاب،پاتاوه،چیتاب،لوداب،سپیدار،ممبی،سرآسیاب،جاورده،بردپهن زیلایی و تمنک برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha