۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85435192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وجدان بیدار بشری نگران وضعیت غزه است

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبر: 85435192
وجدان بیدار بشری نگران وضعیت غزه است

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه همه وجدان های بیدار بشری نگران وضعیت دردناک مردم مظلوم و مقاوم غزه هستند، اظهار داشت: اخبار مربوط به شهادت کودکان فلسطینی بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی به تنهایی عمق جنایات صهیونیست ها را نشان می دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، حسن گلی در تبیین عملکرد کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات فلسطین گفت: در ۶ ماه گذشته افکار عمومی دنیا به خصوص ملت های مسلمان متناسب با وضعیت و شرایطی که داشته اند، به شکل های مختلف همراهی و حمایت خود از مردم مظلوم غزه را نشان داده اند ولی عملکرد دولت های مختلف در این خصوص به صورت جداگانه بایستی بررسی و ارزیابی شود که عموما انتظارات بر حق امت اسلامی را برآورده نمی کنند.

وی اظهار کرد: حداقل انتظار از سران کشورهای اسلامی تجدید نظر در روابط تجاری و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی است که متاسفانه محقق نشده است و روسای جمهور برخی کشورهای اسلامی مدعی پیشرانی در جهان اسلام، در رفتاری ریاکارانه صرفا به صورت لسانی اسرائیل را محکوم می کنند.

گلی در ادامه با بیان نشانه هایی از روند تغییر نظم حاکم بر مناسبات جهانی یادآوری کرد : کشورهایی که در نظم جهانی مدنظر آمریکا و اسرائیل متوقف شده اند، در آینده نه چندان دور از کارکردهای امروزشان پشیمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه، امروز آنچه در غزه می گذرد تابلوی کاملی از فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب با همه کنوانسیون ها و ادعاهای حقوق بشری است، بیان کرد: سردمداران فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب امروز بایستی در برابر افکار عمومی دنیا، شرمگین باشند که چنین سرنوشت تلخی را برای مردم فلسطین رقم زده اند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم مظلوم و مقتدر غزه با الهام از آموزه های قرآنی به نیابت از همه بشریت در حال دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک انسانی هستند، اظهار کرد: به رغم ناکارآمدی ملال آور حقوق بین الملل در قبال مسائل غزه، همچنان باید در کنار همه اقدامات دیگر از ظرفیت حقوق بین الملل و نهادهای مختلف حقوق بشری برای افشا کردن جنایت های رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

گلی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی، تاریخ فلسطین را به ۲ بخش قبل و بعد از هفتم اکتبر تقسیم کرد و این عملیات و اتفاقات بعد از آن از جمله جنایات دیوانه وار نتانیاهو روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع کرده است، پیشنهاد کرد: اخراج اسرائیل از سازمان ملل متحد به مطالبه عمومی و حقوقی ملت‌ها و دولت ها تبدیل شود.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز پنجشنبه ۱۶ فروردین در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ نفر مجروح شده اند.

در این گزارش آمده است: همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha