غزه تنها نیست + فیلم

تبریز - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، مردم روزه دار آذربایجان شرقی از آغازین ساعات امروز، با حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر انزجار خود از جنایات رژیم غاصب را اعلام و حمایت خود از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، روز قدس امسال با توجه به جنایاتی که در یکسال منتهی به این روز در غزه و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی روی داده و همچنین تلاش رژیم غاصب صهیونیستی برای گسترش جنگ در منطقه و حمله بزدلانه به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، از اهمیت خاصی برخوردار بود و ملت فهیم و آگاه آذربایجان نیز با درک این اهمیت، باشکوه تر از سال های قبل در این راهپیمایی حضور یافتند و به جهانیان نشان دادند که سکوت در برابر ظلم ظالم، قرار گرفتن در صف ظالم و حتی بدتر از آن است.

روز قدس، مختص آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیست، اسرائیل جنایتکار و کودک کش در سایه حمایت کشورهای مدعی حقوق بشر، هر روز ظلم و جنایت می کند کودکان را می کشد، بیمارستان ها را بمباران و مردم را از خانه هایشان آواره می کند پس هر روز، روز قدس است و تا پایان ظلم این رژیم غاصب و آزادی قدس شریف، باید به دادخواهی از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین، فریادمان را بلند تر کنیم تا گوش ها و چشم هایی را که بر این جنایات بسته شده اند را دوباره شنوا و بینا کنیم.

حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بر تک تک مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان واجب است مهم ترین دستاورد این حضور، دلگرمی مردم مظلوم فلسطین اشغالی است و آنها را در راه مبارزه با رژیم غاصب مصمم تر می کند و به پشتوانه همین حضورهاست که امروز کودکان و مردان و زنان فلسطینی، در خط مقدم مبارزه با استکبار در مقابل رژیم تا دندان مسلح، ایستاده اند.

اقشار مردم تبریز نیز همانند دیگر هموطنان خود از مسیرهای هشتگانه به سمت مصلی اعظم این شهر راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی، جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی و همدستانش را در غزه و دیگر نقاط فلسطین اشغالی محکوم کردند و بار دیگر نشان دادند که هیچگاه در مقابل ظلم ظالم ، سکوت نخواهند کرد.

غزه تنها نیست + فیلم

مردم زمان شناس هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مردم زمان شناس هستند، گفت: همین مردم با مشاهده جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم غزه به دست جلادان این رژیم، در روز قدس امسال حضوری پرشور و به یادماندنی ثبت کردند و نشان دادند که نسبت به مسائل پیرامونی حساس بوده و زمان شناس هستند.

آیت الله سیدمحمد علی آل هاشم ادامه داد: روز قدس یادگار امام راحل و از تاکیدات مقام معظم رهبری است و مردم با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که به یادگار امام راحل و تاکیدات رهبر انقلاب اهمیت فراوانی قائلند.

وی ادامه داد: حضور امروز مردم، حضوری بی نظیر است و با این حضور به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

مردم ایران همواره پشتیبان جبهه مقاومت هستند

استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: حضور مردم در راهپیمایی امروز حاوی یک پیام مهم است و آن اینکه مردم ایران، همواره پشتیبان جبهه مقاومت هستند و نشان دادند که این پشتیبانی ادامه خواهد داشت.

مالک رحمتی افزود: رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در نهایت ذلت به جنایت های خود ادامه می دهد و جنایاتی که این رژیم در غزه مرتکب می شود در واقع نشانگر استیصال آن است.

وی ادامه داد: حمایت مردم، مقاومت را بالنده می کند و به آنها روحیه مضاعف می دهد تا پیروز شوند و این غده سرطانی را از روی زمین حذف کنند.

ورزشکاران همواره در کنار مظلومان بوده و هستند

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ورزشکاران بیشترین تاثیرگذاری در موضوعات مختلف جامعه را دارند گفت: در راهپیمایی روز قدس امسال، ورزشکاران استان به صورت کاملا خودجوش شرکت کردند تا حمایت خود از مقاومت مردم فلسطین را اعلام کنند.

جواد امان زاده ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر در خاورمیانه و حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به فلسطین و غزه و همچنین حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سردار زاهدی و همرزمانش، نباید ساکت بنشینیم و حضور در راهپیمایی کمترین کار است.

وی گفت: وظیفه مسئولین و ورزشکاران در مواجهه با چنین موضوعاتی بیش از پیش است و خوشبختانه ورزشکاران استان که از قشر آگاه جامعه هستند نشان دادند که همواره در کنار مظلومان جهان هستند.

غزه تنها نیست + فیلم

حمایت از غزه و فلسطین یک وظیفه است

شهروندان تبریز از اقشار مختلف که در این راهپیمایی شرکت کرده بودند با تاکید بر اینکه شرکت در راهپیمایی و حمایت از غزه و فلسطین ، برای فردفرد مسلمانان جهان و ایرانیان، یک وظیفه است، با سردادن شعارهایی در محکومیت رژیم جعلی اسرائیل، نشان دادند که مردم مظلوم فلسطین در مبارزه با این رژیم غاصب تنها نیستند.

مادری که به همراه فرزند خردسال خود در این راپیمایی حضور یافته بود، گفت: زمانیکه فیلم و تصویر کودکان غزه را در رسانه ها می بینم احساس می کنم که فرزند خودم در آن شرایط قرار دارد و نمی توانم تحمل کنم.

وی ادامه داد: هر فردی که ذره ای وجدان دارد نمی تواند در مقابل این همه ظلم بی تفاوت باشد و امروز آمده ام تا به همراه فرزندم به وظیفه خود عمل کنم.

جوانانی که با لباس های رزمی در این راهپیمایی شرکت کرده بودند نیز یکصدا اعلام کردند که آماده و منتظر دستور رهبر هستند تا با حضور در جبهه های نبرد علیه باطل، حضور یابند و دنیا را از این غده سرطانی راحت کنند.

راهیپمایی روز جهانی قدس امروز همزمان با سراسر کشور با شعار محوری «از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» در آذربایجان شرقی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha