۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85435184
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طنین آزادی قدس شریف در شرق گلستان

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85435184
طنین آزادی قدس شریف در شرق گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- مردم شیعه و سنی شرق گلستان همگام با ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس و سردان فریاد «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر همدلی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند و خواستار نابودی رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم مومن و روزه‌دار از اقوام و مذاهب مختلف ساکن هفت شهرستان «گنبدکاووس، کلاله، آزادشهر، مینودشت، رامیان، گالیکش و مراوه‌تپه» و شهرهای تابعه که نیمی از جمعیت استان گلستان را تشکیل می‌دهند در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز قدس فریاد استکبار ستیزی سر دادند.

مردم گلستان در کنار سایر ملت ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس و سردادن شعارهای «الله و اکبر، مرگ بر اسرائیل / مرگ بر آمریکا / فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم» ضمن اعلام انزجار از اقدامات ددمنشانه رژیم جنایتکار فلسطین با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجدید پیمان کردند.

پیر و جوان و زن و مرد در کنار کودکان که برخی از آنان مانند ترکمن ها، سیستانی ها و بلوچ ها به واسطه قومیت لباس‌های محلی خاص خود را پوشیده بودند در صفوف به هم پیوسته همدل و یک صدا همراه با بالا بردن مشت های گره کرده شعارهای «روز قدس / یوم الله یوم الله / فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است/ حمایت از فلسطین حمایت از امام است/ آزادی فلسطین آزادی اسلام است» را با صدای بلند فریاد زدند تا به گوش جهانیان برسد.

طنین آزادی قدس شریف در شرق گلستان

با توجه به ادامه دار بودن ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه که چندین ماه در آتش موشک و گلوله قرار دارند، فریاد مرگ بر اسرائیل در تمام شهرها و روستاهای بزرگ شرق گلستان مانند «گنبدکاووس، اینچه‌برون، کُرند، داشلی برون، رامیان، دلند، خان ببین، تاتار علیا، زنیب آباد، توران فارس، آزادشهر، نوده خاندوز، نگین شهر، مینودشت، دوزین، گالیکش، صادق آباد، ینقاق، کلاله، فراغی، مراوه‌تپه، گلیداغ و قازان قایه» رساتر از هر زمانی به گوش می‌رسد.

مردم گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان در کنار سایر مردم راهپیمایی خود از خیابان امام خمینی(ره) و مسجد قائمیه به سمت مصلی امام جعفر صادق(ع) آغاز کردند.

ملت ایران راسخ تر از همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تا به جهانیان بگویند که پیروزی جبهه مقاومت نزدیک است و به زودی شاهد نابودی کامل صهیونیسم خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی رژیم غاصب اسرائیل و با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های آن‌ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان شدند.

روز قدس نماد مظلومیت و استمرار مقاومت ملت مظلوم فلسطین است که از طرف جهان استکبار و رژیم صهیونیستی مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و طی افزون بر چهار دهه گذشته، جمهوری اسلامی ایران و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی با به رسمیت شناختن این روز سعی دارند تا از فراموش شدن آرمان این سرزمین مقدس جلوگیری کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، اقدامی هوشمندانه از طرف امام خمینی (ره) بود تا در این راستا ملت‌های مسلمان نگذارند. اشغال قدس، سرزمین‌های فلسطینی و همچنین تشکیل دولت غیرقانونی و نژادپرست اسراییل رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha