۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۲۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85435012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور موافقت اصولی برای تبدیل بیمارستان ولایت دامغان به بیمارستان آموزشی

سمنان - ایرنا - نشستی با موضوع بررسی زیرساخت‌ها و ارتقای سطح خدمات بهداشتی درمانی شهرستان دامغان استان سمنان برگزار شد که موافقت اصولی تبدیل بیمارستان ولایت دامغان به بیمارستان آموزشی از خبرهای آن بود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان ولایت دامغان در سالن کوثر استانداری با حضور مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان و معاونین وی، گفت: با ابتکار و اقدامات صورت گرفته، موافقت اصولی تبدیل بیمارستان ولایت دامغان به بیمارستان آموزشی اخذ شد و روند قانونی جهت تحقق این امر درحال انجام است.

احمد ریواده با اشاره به موقعیت خاص و حائز اهمیت شهرستان دامغان افزود: دامغان بعنوان یکی از راهبردی ترین شهرستان های ایران، در مسیر اصلی ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به پیگری سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، در دیدار با مقام‌های ملی در خصوص لزوم توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان دامغان گفت: استاندار سمنان در دیدار با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره بر لزوم و اهمیت ارتقاء بهداشت و درمان شهرستان دامغان به دلیل عبور سالانه میلیون ها زائر رضوی از محورهای مواصلاتی این شهرستان تاکید داشته و به همین واسطه اخذ مجوز ماده ۲۳ به‌منظور ساخت بیمارستان دوم دامغان بنا به درخواست و مطالبه عمومی مردم دامغان محقق شد.

خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان

ریواده با اشاره به اقدامات دولت مردمی سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان سمنان اظهار داشت: در استان سمنان با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تلاش روسای دانشگاه های علوم پزشکی، افتتاح و به ثمر رسیدن ده ها طرح بهداشتی و درمانی رقم خورد.

وی با اشاره به اقدامات خاص دولت در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دامغان و لزوم تبیین این اقدامات برای مردم، گفت: در طول مدت ۲ سال گذشته و از محل سفر نخست رییس جمهور به سمنان، اقدامات زیادی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان به انجام رسید که از جمله می توان به اخذ ماده ۲۳ بیمارستان دوم دامغان، ارتقای سطح خدمات درمانی بیمارستان ولایت با اختصاص پزشکان متخصص و توسعه بخش vip بیمارستان ولایت اشاره کرد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه مهمترین ابرپروژه دولت سیزدهم ایجاد و ارتقاء امید و اعتماد مردم است، افزود: لازم است از اقدامات جزیره ای پرهیز شود، بنابراین تمام دستورات استاندار سمنان در بازدید از بیمارستان ولایت دامغان لازم الاجرا است و برخی از دستورها، به سرعت انجام شد و مابقی موارد نیز با حساسیت و دقت در حال پیگیری است.

پیگیری‌ها درباره مطالبه‌های مردم دامغان

وی گفت: با هدف تحقق خواست و اراده مردم شهرستان دامغان در مسائل حوزه بهداشت و درمان، طی چند روز گذشته ۶ جلسه تخصصی با حضور فرماندار، مسوولان استان و شهرستان برگزار شده است.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: حفظ سلامت مردم به‌عنوان خط قرمز مدیران استان سمنان محسوب می‌شود و هیچ گونه سهل انگاری و سستی در این خصوص قابل قبول و پذیرش نیست.

وی با قدردانی از مطالبه گری مردم شهرستان دامغان به ویژه اظهارات دلسوزانه امام جمعه دامغان و تاکید بر اینکه تمام مسوولان استان ملزم و مکلف به پیگیری مطالبات مردم دامغان در حوزه بهداشت و درمان هستند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری فرمودند و در این راستا همه وظیفه دارند تا با بسیج تمام امکانات و استفاده از کلیه ظرفیت های موجود نسبت به رفع مشکلات و تنگناها با بهره مندی از مشارکت آحاد مختلف مردم اقدام کنند.

ریواده یادآور شد: علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات در اختیار نمایندگان را صرف ارتقاء و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان دامغان کرد که این امر بسیار قابل قدردانی است.

رویکرد حمایتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مراکز درمانی دامغان

معاون استاندار سمنان با اعلام اینکه بر اساس توضیحات معاونت توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان، همکاران حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان نیز همسان با سایر پرسنل این دانشگاه مطالبات خود را طی ۲ مرحله دریافت کردند، اضافه کرد: سعی شد تا برای رفع مشکلات این قشر پر تلاش، اقدامات جبرانی بیشتری به انجام برسد.

وی گفت: افزایش خدمات رسانی توسط اورژانس پیش بیمارستانی دامغان از جمله موارد مورد مطالبه مردم این شهرستان است که در سفر دوم آیت‌الله رئیسی به استان سمنان پیگیری خواهد شد.

وی ابراز کرد: با توجه به نیاز شهرستان و مستهلک بودن تجهیزات سی تی اسکن بیمارستان ولایت، در صورت اثربخشی انجام توافق با مجموعه تخصصی درمان سازمان بسیج کشور، بخش سی تی آنژیو در بیمارستان ولایت مستقر و در غیر اینصورت این مجموعه در یکی از مراکز تخصصی شهرستان به مردم دامغان خدمات رسانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha