ضربات مقاومت به صهیونیست‌ها؛ از انهدام مرکاوا تا سرنگونی پهپاد

تهران- ایرنا- سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی در خانیونس خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه های فلسطینی، سرایا القدس در بیانیه ای اعلام کرد که این پهپاد هم اکنون در دست مبارزان این جنبش است.

مبارزان جنبش جهاد اسلامی همچنین گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی که در یک ساختمان در خانیونس پناه گرفته بودند را با یک موشک ضد زره هدف قرار دادند و یک تانک این رژیم را نیز منهدم کردند.

براساس این بیانیه، رزمندگان جهاد اسلامی، محل تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف بیمارستان «الامل» و منطقه «العرایشیه» در غرب خانیونس را با خمپاره ۶۰ هدف قرار دادند.

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز از انهدام یک تانک «مرکاوا ۴» رژیم صهیونیستی با راکت الیاسین ۱۰۵ در شرق دیرالبلح در مرکز نوارغزه خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (پنجشنبه) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ نفر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha