یک‌میلیون و ۶۷۵ هزار تن محصولات فولادی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه‌های فولادی استان یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف کردند.

به‌گزارش ایرنا، امیر ارسلان سیدین روز پنجشنبه در خصوص تحقق جهش تولید در بخش فولاد در استان تاکید کرد: در یک‌سال اخیر یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن انواع محصول فولادی شامل میلگردهای آجدار، شمش، ورق‌های گالوانیزه و گالوالوم، فرآورده‌های نسوز و آهن اسفنجی در کارخانه‌های این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی افزود: این محصولات در ۱۰ کارخانه فعال فولادی چهارمحال و بختیاری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹ درصد رشد داشت و امسال هم در راستای تحقق شعار سال برای تولید بیشتر در این واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

سیدین‌ تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۲هزار نفر به‌صورت مستقیم در واحدهای صنعتی فولادی چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی کارخانه‌های فولادی چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت فولاد از جمله صنایع با ارزش و دارای ظرفیت بالا در زمینه صادرات و اشتغال بود و به‌عنوان صنایع مادر در رشد صنایع پایین‌دست زنجیره تولید بسیار تاثیرگذار است.

سیدین تاکید کرد: طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین ضرورت‌های حوزه صنعت در این استان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: به‌همین منظور پیگیری‌هایی از سوی مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری در سطح ملی انجام شده است که نهایی شدن آن به تحول در توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد استان، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha