۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85434787
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روز قدس متفاوتی را تجربه خواهیم کرد

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: امسال روز جهانی قدس متفاوتی را تجربه می‌کنیم و در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی برگزاری این مراسم را در راستای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین شاهد خواهیم بود.

مختار حداد کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، اظهارداشت: با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گرفت تا مساله فلسطین از یادها فراموش شود و توجه کمتری نسبت به آن وجود داشته باشد، اما با ابتکار و نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این مساله هر ساله بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و تحولات اخیر منطقه‌ اهمیت برگزاری روز قدس امسال چند برابر می‌شود، افزود: همانطور که رهبری انقلاب هم اخیراً فرمودند که روز جهانی قدس مراسمی بین‌المللی به حساب می‌آید دیدیم که امسال به رغم تمام تلاش‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها و غربی‌ها جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان، راهپیمایی‌های گسترده‌ای در راستای حمایت از حقوق ملت فلسطین و مخالفت با رویکرد جنگ طلبانه صهیونیست‌ها برگزار شد.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی و ژاپن برای نخستین بار شاهد برگزاری چنین راهپیمایی‌های اعتراضی نسبت به رژیم صهیونیستی بودیم. بنابراین به نظر می‌رسد که امسال روز جهانی قدس متفاوتی را تجربه کنیم و در کشورهای مختلف شاهد برگزاری این مراسم در راستای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین باشیم.

حداد در پایان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد روز جهانی قدس امسال در کشورهای مختلف اسلامی و حتی غیر اسلامی با حضور گسترده مردم در راستای مخالفت و اعتراض به کشتار و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری صورت خواهد گرفت و برگزاری مراسم روز جهانی قدس یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در راستای حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha