غزه دادگاهی برای وجدان

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85434730
غزه دادگاهی برای وجدان

قصرشیرین- ایرنا- اینجا باریکه ای به نام غزه است جایی که انسانیت مرده و خانه ها به قتلگاه فرشتگان معصومی تبدیل شده که یکی پس از دیگری راهی آسمان می شوند، دادگاهی بزرگ برای وجدان های خفته ای است که ندای مظلومیت و معصومیت کودکان و زنان و بی دفاع را نمی شوند.

اینجا غزه است، جایی که صدای توپ و گلوله و خمپاره، لالایی شب و روز کودکان، شیون و فریاد و زاری، اشک و بی تابی و بیقراری کار هر روز مادران و کفن پیچ شدن سهم نوزادانی است که باید قنداق شوند و به جای خواب ناز در گهواره های خود اینک در میان تلی از خاک و یا زیر خروارها از خاک برای همیشه مدفون و به خوابی عمیق و بی بازگشت فرو می روند.

اینجا غزه است جایی که مردمانش از ابتدایی ترین امکانات، غذا، آب، دارو، لباس و بهداشت محرومند، جایی که رحم و مروت معنا ندارد، گاهی تابوت کم می‌آید ولی مردمانش ایستاده اند تا نابودی و شقی ترین انسان نماهای عصر حاضر که وحشیانه ترین جنایات را رقم می زنند و هر روز حمام خون راه می اندازند را با چشمان خود و با مقامت جانانه خود ببینند.

آتش و خون، دود و خاکستر، خانه های آوار شده، صورت بغض آلود کودکان یتیم و بی پناه، زردی چهره های گرسنه، ناله های مجروحان رنجور، مصیبت پشت مصیبت و مرگ پس از مرگ، اینها تنها بخش کوچکی از غم بزرگ غزه است، غزه ای که با وجود این همه درد و جراحت هنوز راست قامت ایستاده تا فریاد حقانیتش گوش جهانیان را کر کند.

چه تکان دهنده است تصاویری که خبرنگاران از غزه به جهان مخابره می کنند، آن جایی که یک مادر با لبانی خشکیده برای کودکش که در آغوشش جان داده لالایی و وداع آخر را زمزمه می کند و یا پدری فرزندش را لای کفن می پیچد و یا کودکی که بر روی پیکر بی جان پدر و مادرش اشک ریزان مرثیه خداحافظی سر می دهد، اینجاست که اگر سنگ باشی از شدت غصه ذوب می شوی.

با دیدن تصاویر و شنیدن خبرهای فاجعه انسانی که هر روز در غزه رخ می دهد هنوز در حیرتم چرا منادیان دروغین حقوق بشر در جای جای جهان کور و کر شده اند و حقایق را نمی بینند، اینجاست که ناخداگاه دعای اللهم کل ولیک الفرج بر روی زبانم زمزمه می شود و آمدن منجی را دعا می کنم چرا که دیگر قلب هایمان ظرفیت این همه درد و رنج را ندارد.

در حیرتم از انسان نماهایی که حتی به حمایت از قانون حیوانات نباید روی آن ها نام حیوان هم گذاشت چرا که عطوفت و رحم در میان حیوانات درنده خو هم وجود دارد و از این رو نام نهادن حیوان هم بر روی صهیونیست ها جفا در حق حیوانات است.

داغ غزه چنان سنگین است که در ادبیات شاعران نیز سنگینی می کند و اینجاست که میلاد عرفان پور یکی از شاعران چه به جا در حکایت غزه سرود که

غزه در خون خویش غلتان است
دادگاه بزرگ وجدان است

دل من بود زیر بمباران...
سوخت جانم، چه جای کتمان است؟

هرطرف نعش طفلی افتاده
دل من مثل کودکستان است

آی دنیا نگاه کن! دل من
مثل این خانه‌ها ویران است

مثل آن مادرِ پسرمرده
زلف لالایی‌اش پریشان است

دل من بس‌که خون از او رفته است
زرد مانند برگ‌ریزان است

نیست باریکه‌ای غریب … ببین
غزه دیگر برای من جان است

پرچمی زنده، باد را لرزاند
شک ندارم زمان طوفان است

دل من، رنگ انتقام بزرگ
رنگ خون‌خواهی شهیدان است

دست و پا می‌زنند حرمله‌ها
عمر این ظلم رو به پایان است

هان! حقوق بشر چه شد!؟ غزه
دادگاه بزرگ وجدان است

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ نفر دیگر مجروح شدند و همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند و این اوج خباثت و پلیدی و درنده خو بودن صهیونیست های ضد بشر است که کشتار انسان ها برایشان عادی شده است.

در میان این همه صحنه تلخ صحنه های شیرین مقاومت و روحیه بسیار قوی مجاهدان و مردمان مقاوم غزه نیز خود حکایت دیگری است که این روزها به عنوان یک مسلمان باید بر آن افتخار کرد، پس از دفاع جانانه حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و ایستادگی مقاومت فلسطینی در جنگ‌های ۲۲ و هشت روزه، حالا مقاومت فلسطین با طوفان الاقصی و شلیک هزاران موشک به قلب سرزمین‌های اشغالی و به اسارت گرفتن مقامات صهیونیستی، این رژیم موقت را در اوج استیصال و درماندگی قرار داده و باید بر غیرت مجاهدان حزب الله و مقاومت و حماس و تمامی آزادیخواهان دنیا که در برابر استکبار راست قامت ایستاده اند درود فرستاد.

کودکان معصوم فلسطین از نوزادی با آواز و لالایی مقاومت بزرگ می شوند و این تنها در باور انسان هایی می گنجد که معنای توکل و ایمان و تقوا و خداباوری را باور دارند فلسطینی ها درحالی مقاومت می کنند که قدس شریف را به آغوش اسلام برگردانند که می دانند این راه بی بازگشت است و علم به این دارند که در این راه شهید می شوند و هزینه می دهند.

یقین دارم که طبق فرموده رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمانان جهان وعده و نصرت الهی نزدیک است و روزی خواهد رسید که حکایت پیروزی غزه و نابودی اسرائیل غاصب که نفس های اخرش را می کشد تیتر یک خبرهای جهان خواهد شد به امید آن روز که خیلی دور نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha