ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت

ساری- ایرنا- طی سال ۱۴۰۲ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۵۰۵ میلیون و ۵۰ هزار دلار بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر روز پنجشنبه افزود: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر یک میلیون و ۲۱۹ هزار تن به ارزش ۸۶ میلیون و ۶۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸۵ و ۶۳ رشد را نشان می‌دهد.

امیر جمشیدی، صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۷۰ میلیون و ۵۴ هزار دلار، قزاقستان با ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و قرقیزستان یک میلیون و ۳۵۳هزار دلار و بلاروس ۲۷۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فراورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل وگیاه، کیوی و... و. هستند.

وی سهم این کشورها را از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۱ درصد وزنی و ۲۷ ارزشی بیان کرد.

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت

جمشیدی اظهار داشت در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۴۱۸ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۳۷۸ میلیون و ۶۳۲ هزار دلار، قزاقستان با ۳۹ میلیون و ۳۳۴ هزار دلار، بلاروس ۹۷۲ هزار دلار، قرقیزستان با ۴۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده و عمده‌ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات، روغن‌ها و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است.

بر اساس این گزارش سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۲۱ درصد و ارزشی ۱۸ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha