۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85434623
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان شمالی ۲۹.۷ درصد گزارش شد 

بجنورد-ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: گزارش های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای استان در اسفندماه پارسال ۲۹.۷ درصد است که این عدد برای کشور ۳۲.۳ درصد گزارش شد.

اسماعیل براتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه، بیانگر درصد تغییر عدد شاخص قیمت ها نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

وی افزود: نرخ تورم ماهانه خراسان شمالی در اسفند ماه پارسال ۱.۸ درصد و در کشور ۲ درصد ثبت شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ها نسبت به ماه قبل است.

جایگاه بیستم خراسان شمالی در نرخ تورم سالانه

براتی افزود: همچنین نرخ تورم سالانه خانوارهای خراسان شمالی در اسفند ماه پارسال ۴۱.۲ درصد و این رقم در کشور ۴۰.۷ درصد است که بر این اساس خراسان شمالی دارای جایگاه بیستم در بین استان های کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم سالانه استان در گروه عمده "خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات" ۳۵.۳ درصد و برای گروه عمده " کالاهای غیر خوراکی و خدمات " ۴۶.۴ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: نرخ تورم سالانه به معنای درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha