چهار هزار و ۷۹۰ کتاب جدید در خراسان رضوی چاپ شد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پارسال چهار هزار و ۷۹۰ عنوان کتاب جدید در موضوعات مختلف در این استان به چاپ رسید.

فاطمه حسینی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۲ درخواست مجوز چاپ کتاب برای پنج هزار و ۳۲۸ اثر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد که از این تعداد چهار هزار و ۹۴۰ اثر مجوز چاپ گرفتند.

وی اظهار کرد: مجوزهای مزبور شامل همه موضوعات بوده که علوم اجتماعی بیشترین فراوانی موضوعی را داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به افزایش مجوزهای صادره برای چاپ آثار مکتوب در سال ۱۴۰۲ افزود: تعداد مجوزهای صادره برای چاپ آثار مکتوب استان در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۶۴۱ مورد بوده است.

وی در خصوص صادرات کتاب و محصولات و فرآورده های چاپی بیان کرد: پارسال ۳۲ میلیون کیلوگرم محصولات و فرآورده های چاپی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال از این استان صادر شده است.

حسینی افزود: این در حالی است که صادرات محصولات و فرآورده های چاپی در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵ میلیون کیلوگرم و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

صادرات ۲۱۰۴ عنوان کتاب از خراسان رضوی

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲ هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب به تیراژ ۱۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۸۵ نسخه و به ارزش ۵۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از خراسان رضوی صادر شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پارسال تعداد ۴۵ مجوز موسسات فرهنگی – هنری تک منظوره و چند منظوره در این استان صادر شد، در حالی که تعداد مجوزهای مزبور در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۳۵ مورد بوده است.

وی اظهار کرد: درسال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷ مجوز موسسات انتشاراتی در خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با سال قبل آن افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

حسینی افزود: پارسال به تعداد ۴۲ موافقت نامه تاسیس یا پروانه تاسیس یا مجوزهای مربوط به فروش ماشین آلات برای مراکز فرهنگی و چاپ و بسته بندی در خراسان رضوی صادر شد.

وی گفت: در این مدت همچنین به میزان ۷۰ میلیارد ریال در قالب رویدادهای فرهنگی موسسات فرهنگی و هنری با محوریت زیارت، جهاد تبیین، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانواده و جمعیت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha