۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85434580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ هزار صهیونیست در پی حملات مستمر حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی آواره شدند

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز در گزارشی به وضعیت ساکنان مناطق شمالی اراضی فلسطین اشغالی پرداخت و گزارش داد که از اکتبر گذشته تاکنون حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکنان این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شدند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از رودرویی جدی با آنان هراس دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رویترز در این گزارش اعلام کرد: از زمانی که شبه نظامیان قدرتمند حزب الله لبنان یک روز پس از حمله شوک آور (طوفان الاقصی) هفتم اکتبر حماس (جنبش مقاومت اسلامی) مناطق شمالی اسرائیل (اراضی فلسطین اشغالی) را مورد آتشباران خود قرار دادند، تاکنون حدود ۶۰ هزار اسرائیلی در این مناطق آواره شدند.

رویترز نوشت: از زمانی که اسرائیل فشار حملات خود را در جنوب علیه حماس وارد کرد، اغلب به طور روزانه تبادل آتش را در شمال با حزب الله لبنان دارد.

یکی از ساکنان اراضی فلسطین اشغالی که در این وضعیت آواره شده اند به رویترز گفت: این اقدام هر روز ادامه دارد و نمی توان پایانی بر آن دید.

۶۰ هزار صهیونیست در پی حملات مستمر حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی آواره شدند
وضعیت آوارگی ساکنان صهیونیستی در اراضی شمالی فلسطین اشغالی درپی حملات حزب الله لبنان

این گزارش می افزاید: بسیاری از خانه ها و مزارع توسط موشک های ضد تانک هدایت شونده که از داخل لبنان پرتاب می شوند تخریب شده است.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی، گلوله باران و موشک‌ها، بدترین جنگ را در جبهه اسرائیل-لبنان طی حدود ۲ دهه اخیر رقم زده و گرچه این وضعیت به یک جنگ تبدیل نشده است، اما می تواند به سرعت به خطر یک جنگ بدل شود.

شمال اسرائیل نگران حمله‌ای همچون طوفان الاقصی

رویترز یادآوری می کند که ساکنان شمالی سرزمین های اشغالی می گویند در این هراس به سر می‌برند که آنچه در جنوب این خاک رخ داد بر سر آنان آید.

این رسانه انگلیسی می افزاید: مشکل ساکنان شمالی برای بازگشت به مکان های خود، تنها شلیک موشک نیست، بلکه این خطر وجود دارد که حزب الله لبنان حمله ای مشابه حماس انجام دهند.

۶۰ هزار صهیونیست در پی حملات مستمر حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی آواره شدند

«ناتالی لوی» (Natalie Levy) ۲۹ ساله، یکی از ساکنان شمالی اراضی فلسطین اشغالی در این باره به صراحت به رویترز گفت: احساس می‌کنم [هدف] بعدی ما هستیم.

بنابراین گزارش یکی از مقام های ارشد رژیم صهیونیستی به رویترز گفت: حزب الله لبنان سال هاست که نشان داده آماده چنین حمله ای است.

وی که به گفته رویترز نخواست هویتش در این مصاحبه فاش شود، گفت: آنچه که ما در هفتم اکتبر (۱۵مهر ۱۴۰۲) دیدیم، حماس اساسا رعد آسا تر از حزب الله (عمل کرد) بود، در هر حال حزب الله بیش از حماس یک تهدید مرزی است.

رویترز می نویسد: حزب الله خطری است که اسرائیل نمی تواند آنرا بپذیرد و رهبران آن تلاش می کنند تا آنها را از مرزهای خود دور نگاه دارند اما پرسش این است که چگونه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود به کار بردن زور گزینه نخست وی نیست.

بنابراین گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وعده به اینکه در نهایت ساکنان آواره اراضی اشغالی به مکان های خود در امنیت بازخواهند گشت، در این باره گفته بود: چنانچه ممکن باشد، ترجیح می دهم این کار را از طریق دیپلماسی انجام دهم، اما اگر نشد، ما این کار را با روش های دیگر انجام خواهیم داد. ترجیح می‌دهم جزئیات عملیاتی یا برنامه‌ریزی را با دشمنان خود در میان نگذارم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شمار شهدای غزه از ۳۳ هزار نفر فراتر رفت

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (پنجشنبه) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ نفر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha