توسعه زیرساخت‌های درمانی و آموزشی غرب مازندران با عزم جدی دولت

نوشهر-ایرنا- ادامه ساخت دانشکده مامایی و پرستاری رامسر با تزریق اعتبار ۱۵۰ میلیاردی ریالی دولت شتاب گرفت تا بخش درمانی و آموزشی غربی‌ترین شهر مازندران در مسیر توسعه و ارتقای خدمات درمانی و سلامت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا شهرستان رامسر در کنار جذابیت‌های گردشگری‌ به واسطه برخورداری از زیرساخت‌های آموزشی - درمانی شامل دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده پردیس بین‌الملل رامسر از جمله شهرهای دانشگاهی مازندران محسوب می‌شود که گستره خدمات بخش درمانی و سلامتی آن علاوه بر رامسر، تنکابن و عباس‌ آباد، به دلیل بعد مسافت و خدمات مطلوب شهرهای شرق گیلان را هم پوشش می‌دهد.

در این بین دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه الزهرا(س) رامسر که حدود ۲۳۰ دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند، از بدو تاسیس یعنی از سال ۱۳۴۹ به دلیل نبود ساختمانی مستقل فعالیت آموزشی خود را در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر انجام می‌دهد. به همین دلیل مطالبه ساختِ ساختمان جدید و ماندگار شدن این مجموعه آموزشی در غرب مازندران سبب می‌شود که بهمن ۱۴۰۱ و با تزریق اعتبار از سوی دولت سیزدهم کلنگ عملیات اجرایی ساختِ ساختمان جدید این دانشکده به زمین زده شود که تا به امروز فاز نخست آن تکمیل شده است.

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ نیز دولت برای تداوم روند ساخت و تکمیل این دانشکده ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص می‌دهد که به گفته متولیان امر تکمیل آن به توسعه بخش آموزشی و درمانی، تربیت نیروی انسانی متخصص همچنین گسترش خدمات درمانی و ارتقای سلامت منطقه کمک می‌کند.

دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه‌الزهرا (س) رامسر از آن دسته از مراکز آموزشی است که قدمت بالایی دارد. سابقه خدمات درمانی و آموزشی این دانشکده که ابتدا تحت عنوان آموزشکده بهیاری فعالیت می‌کرد، به سال ۱۳۴۹ بازمی‌گردد. این مرکز آموزشی سال ۱۳۶۲ به آموزشکده پرستاری تغییر و در سال ۱۳۷۱ نیز به دانشکده پرستاری و مامایی تبدیل شد.

توسعه زیرساخت‌های درمانی و آموزشی غرب مازندران با عزم جدی دولت

رییس دانشکده پرستاری و مامایی رامسر در تشریح فعالیت‌های این مرکز آموزشی و اهمیت آن به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان حاضر رشته‌های پرستاری و بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی و رشته پرستاری سالمندی و پرستاری داخلی جراحی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله رشته‌هایی هستند که در این دانشکده تدریس می‌شوند.

فاطمه شیرینکام با بیان اینکه این دانشکده تنها مرکز آموزشی دولتی منطقه است که زیر نظر دانشکده علوم پزشکی بابل فعالیت می‌کند افزود: مصوبه ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مربوط به سال ۹۰ است که به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی آن مسکوت ماند، اما سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام شده کلنگ ساخت آن به زمین زده شد و فاز نخست آن با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد ریال در اسفند سال گذشته به پایان رسید.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه این اعتبارها با همراهی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل و پیگیری‌های نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت دریافت شد افزود: در حال حاضر به واسطه پیگیری‌های انجام شده حدود ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشکده علوم پزشکی بابل تصویب شد که مقرر شد بخش قابل توجهی از این اعتبار برای تسویه هزینه‌های فاز اول دانشکده اختصاص یابد. ضمن اینکه با تداوم تزریق اعتبارها مناقصه برای عملیات اجرایی فاز دوم که شامل نازک‌کاری است، آغاز می‌شود.

به گفته شیرینکام در زمان حاضر حدود ۲۳۰ دانشجو در این مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند که با اتمام فاز دوم و بهره‌برداری از دانشکده امکان تحصیل حداقل ۵۰۰ دانشجو و افزایش رشته‌ در این دانشکده فراهم می‌شود.

وی در ادامه دانشکده پرستاری و مامایی رامسر را جزو مراکز آموزشی بخش درمانی با قدمت آموزشی بالا توصیف کرد و افزود: در حال حاضر بخش عمده مترون‌های توانمند بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر و بیمارستان شهید رجایی تنکاین از این دانشکده فارغ‌التحصیل شدند. نیروهایی که به لحاظ سطح علمی و اخلاق حرفه‌ای در سطح بالایی قرار دارند و چنانچه زیرساخت‌های این دانشکده توسعه یابد در ارتقای سطح سلامت منطقه تاثیر قابل توجهی دارد.

توسعه زیرساخت‌های درمانی و آموزشی غرب مازندران با عزم جدی دولت

دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه الزهرا (س) رامسر یکی از بهترین واحدهای آموزش عالی در غرب مازندران است که تاکنون۱۲۰۰ دانشجو در رشته پرستاری و بهداشت در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند و یکی از ۹ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی بابل محسوب میشود.

فرماندار رامسر نیز در تشریح اهمیت توجه دولت و تزریق اعتبار برای تکمیل این دانشکده به خبرنگار ایرنا گفت: دانشکده مامایی و پرستاری فاطمه‌الزهرا (س) که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل فعالیت می‌کند سال‌ها بدون ساختمان مستقل در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر مستقر است. اما سال ۱۴۰۰ با توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم و تزریق اعتبارهای دولتی کلنگ احداث ساختمان این دانشکده به زمین زده شد و تا به امروز فاز نخست نخست پروژه تکمیل شده است.

ابراهیم شیرودعشوریان نماینده عالی دولت در رامسر افزود: به دلیل اهمیت روند ساخت این پروژه و شروع عملیات فاز دوم نامه‌نگاری‌های با داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت که مقرر شد اعتباری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شود.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامر با برخورداری از زیرساخت‌های درمانی شامل بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر، بیمارستان احمد نژاد کتالم دیگر به واسطه بیش از ۴۰ سال سابقه آموزشی و برخورداری از دانشکده پرستاری زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشکده پردیس بین‌الملل زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در غرب استان مازندران قرار دارد.

توسعه زیرساخت‌های درمانی و آموزشی غرب مازندران با عزم جدی دولت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha