اهدای خون بانوان در آذربایجان‌غربی ۱۳.۵ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- مسوول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۸ نفر از بانوان این استان خون اهدا کردند که ۱۳.۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۲ بود.

سحر ذکیانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداکنندگان خون در آذربایجان غربی از ۲ هزار و ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۳۲۸ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی با اشاره به استقبال جوانان در اهدای خون به نیازمندان اضافه کرد: در سال گذشته، پنج هزار و ۶۹۹ نفر از جوانان زیر ۲۵ سال در آذربایجان غربی خون اهدا کردند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته شاهد رشد مشارکت ۳۲.۱۳ درصدی جوانان نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

مسوول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان‌غربی با تاکید بر وضعیت مطلوب بانک خون در استان اظهار کرد: میزان مراجعه و اهدای خون مردم خیّر آذربایجان‌غربی موجب شده وضعیتی مطلوبی در بانک خون داشته باشیم.

ذکیانی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

اهدای خون بانوان در آذربایجان‌غربی ۱۳.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، سازمان انتقال خون، وظیفه تهیه و توزیع خون را به عهده دارد و دارای فرایندهای پیچیده است که از استانداردهای سخت و به روز در دنیا تبعیت می‌کند تا خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را فراهم کند.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به عنوان مرجع منطقه در حوزه فعالیت‌های اهدای خون قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha