آمادگی مردم و مسئولان استان یزد برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

یزد- ایرنا- مردم مومن و ولایتمدار استان یزد، آمادگی کامل خود را برای حضور گسترده در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مشارکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش گذارند.

با توجه به جنایت‌های بیشمار و ددمنشانه اخیر غاصبان صهیونیستی در فلسطین و غزه و به خاک و خون کشیدن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان و زنان، مردم استان یزد برای نمایش خشم و نفرت خود از این رژیم متجاوز در روز قدس لحظه شماری می‌کنند.

در ایران همه ساله راهپیمایی‌های مختلفی برگزار می‌شود که اوج آن بزرگداشت روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی است که باید پرشور برگزار شوداقشار مختلف مردم و مسئولان استان یزد با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس تبلور همبستگی امت اسلام علیه غاصبان صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و انتقاضه است آمادگی گسترده خود را برای مشارکت در این آیین جهانی اعلام کردند.

جمعی از مردم ظلم ستیز و مسئولان دارالعباده یزد روز پنجشنبه در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) یزد آمادگی کامل خود را برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نشان دادن انزجار از جنایت‌های اشغالگران صهیونیست اعلام کردند.

" فاطمه رضایی " یکی از بانوان یزدی با تبریک ماه مبارک رمضان به اهمیت روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: در ایران همه ساله راهپیمایی‌های مختلفی برگزار می‌شود که بدون شک اوج آن بزرگداشت روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی آن است که باید پرشور برگزار شود.

وی به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی که هر سال راهپیمایی در جهان اسلام برگزار می‌شود.

آمادگی مردم و مسئولان استان یزد برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

دیگر شهروند یزدی همه به اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به دلیل تحولات منطقه و کشتار مردم ستمدیده غزه توسط غاصبان صهیونیستی اشاره کرد و حضور گسترده همگان را در راهپیمایی خواستار شد.

" رضا زارعیان " افزود: جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم غزه بی سابقه است و راهپیمایی امسال بسیار اهمیت دارد و همه مردم باید همراه با امت اسلام مشارکت پرشور در این مراسم بزرگ داشته باشند.

" مهدی اسلام زاده " از اساتید دانشگاه هم گفت: همه اقشار به خصوص قشر فرهیخته دانشگاهی در کنار سایر افراد جامعه در روز جهانی قدس از مظلومیت مردم غزه و فلسطین با صدای رسا دفاع می‌کنند.

همچنین حجت‌الاسلام " علی قانع " از حوزویان یزد هم با محکوم کردن جنایات اخیر اسرائیل غاصب در غزه و اعلام آمادگی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس از اساتید حوزه و دانشگاه و همه مردم خواست با حضور در این مراسم با مردم فلسطین و غزه همدردی کنند.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: روز جهانی قدس که یادگار جهان بینی و دشمن شناسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است روز خروش امت اسلام علیه استکبار جهانی و اعلام برائت از فسادها و جنایت‌های رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و روز حمایت و پاسداری از نخستین قبله گاه مسلمین است.

سردار " حسین زارع کمالی " افزود: اسرائیل مولود شوم استکبار و پایگاه تروریسم در منطقه و تمام جهان است و بدون شک تنها راه پیروزی بر این غده سرطانی، مقاومت و مبارزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت تا رسیدن به وعده الهی است.

وی اظهار کرد: بی شک تنها راه مقابله با استمرار گستاخی‌ها و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، حضور آگاهانه و لبیک به تدبیر خردمندانه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و شایسته است ملت بزرگ ایران همچون گذشته با حضور حماسی خود بار دیگر به جهانیان و بخصوص جبهه استکبار نشان دهند در دفاع از مظلوم و آرمان‌های بر حق ملت ستم دیده فلسطین همچنان مصمم هستند.

این مسئول ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از عموم مردم دارالعباده یزد، شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دعوت کرد تا امسال در این روز سرنوشت ساز، بیدارگر و ظلم ستیز؛ پرشور و باشکوه‌تر از همیشه، صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم و وحدت و یکپارچگی را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۵۰ محل در شهرها و مناطق روستایی در ۱۲ شهرستان استان برگزار می‌شود و مشارکت گسترده مردم نقش مهمی در شکست اهداف استکبار جهانی و حامیان آنها دارد.

آمادگی مردم و مسئولان استان یزد برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

حجت‌الاسلام " محمد حسین متوسل " با تبریک ماه مبارک رمضان افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان یزد از ساعت ۱۰ صبح از میدان شهید بهشتی آغاز و تا مسجد ملااسماعیل و محل اقامه نمازجمعه ادامه دارد و سپس سخنرانی و همچنین قطعنامه قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در سایر مناطق در مرکز همه شهرستان‌ها به طرف محل برگزاری نماز جمعه و در مناطق روستایی به طرف گلزارهای شهیدان برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در سطح استان انجام شده است.

نباید اجازه داد مسئله مهم غزه از اولویت افکار عمومی دنیا خارج شود، جنایات رژیم صهیونیستی همچون نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی و حمله به زنان و کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها در تاریخ دوره‌های اخیر بی‌سابقه استاین مسئول تاکید کرد: مردم مومن و ولایتمدار استان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر جنایات غاصبان صهیونیستی را محکوم می‌کنند و این راهپیمایی در روز جهانی قدس امسال به دلیل تحولات منطقه بسیار اهمیت دارد.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان یزد گفت: تشکیل نظام جمهوری اسلامی فرصتی بزرگ برای دنیای اسلام است و قدرت روزافزون نظام اسلامی و ضعف دشمنان آن سبب شده محاسبات منطقه‌ای و وضعیت جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن بعد از طوفان الاقصی تغییر نماید و در آینده بیش از این نیز دگرگون خواهد کرد .

سرهنگ " حسین آزادی نژاد " افزود: امروز نباید اجازه داد مسئله مهم غزه از اولویت افکار عمومی دنیا خارج شود و جنایات رژیم صهیونیستی همچون نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی و حمله به زنان و کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها در تاریخ دوره‌های اخیر بی‌سابقه است.

وی گفت: جنایات به‌ حدی است که حتی افراد پرورش‌یافته در فرهنگ غربی و در اروپا و آمریکا هم فریاد اعتراض بلند کرده‌اند و رژیم صهیونیستی و حامیان وی می‌خواستند مقاومت و به طور خاص گروه حماس را نابود و زمین‌گیر کنند در حالی‌که امروز حماس و جهاد اسلامی و مجموعه مقاومت غزه با تحمل مشکلات در حال ضربه زدن به رژیم غاصب هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha