اسکاتلند خواستار توقف صادرات تسلیحات انگلیسی به رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- حمزه یوسف نخست‌ وزیر اسکاتلند در نامه‌ای سرگشاده به ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس، خواستار توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، نخست‌وزیر اسکاتلند در نامه خود به سوناک اظهار کرد: دولت انگلیس برای جلوگیری از همدستی خود در کشتار غیرنظامیان بی‌گناه توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه باید بلافاصله فروش تسلیحات به این رژیم را متوقف کند.

وی در این نامه با اشاره به اینکه در نامه قبلی خود در تاریخ ۲۳ فوریه (۴ اسفند) از سوناک خواسته بود که دولت انگلیس با توجه به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح و آثار ویرانگری که این حمله به دنبال خواهد داشت، مجوز صادرات تسلیحات به تل‌آویو را لغو کند، یادآور شد: شما هنوز هیچ پاسخی به آن نامه نداده‌اید و در حالیکه روند تلفات غیرنظامیان در غزه رو به افزایش است، صادرات تسلیحات انگلیس به (رژیم) اسرائیل را لغو نکرده‌اید.

نخست‌وزیر اسکاتلند همچنین با یادآوری حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK)، تاکید کرد: واقعه دردناک کشته شدن سه امدادرسان انگلیسی و امدادرسان‌های دیگر در این حمله، خشم جهانی را نسبت به اقدامات وحشیانه ارتش (رژیم) اسرائیل در غزه، برانگیخت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۱۹۰ امدادرسان جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند، تاکید کرد: هیچ پایانی برای این وضعیت متصور نیست و (رژیم) اسرائیل نه تنها در قبال جنایات خود پاسخگو نیست بلکه هیچ نشانه‌ای از اینکه این رژیم به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل احترام بگذارد و آنها را اجرا کند، دیده نمی‌شود.

نخست‌وزیر اسکاتلند در ادامه نامه خود تاکید کرد: کشتار کودکان، زنان و امدادرسان‌ها و بمباران بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌های آورگان از سوی اسرائیل در حالی انجام می‌شود که دولت انگلیس همچنان اجازه می‌دهد که شرکت‌های انگلیسی تولیدات تسلیحاتی خود را به این رژیم صادر کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید رژیم صهیونیستی را در قبال جنایاتش پاسخگو کرد، افزود: من بار دیگر درخواست خود برای توقف صادرات تسلیحات انگلیسی به این رژیم را مطرح و اعلام می‌کنم که کشتار غیرنظامیان و امدادرسان‌هایی که تنها گناه‌ آنها رساندن کمک‌های حیاتی به فلسطینی‌هایی است که به عمد در معرض قحطی قرار گرفته‌اند، غیرقابل تحمل است.

به گزارش ایرنا، سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» (WCK) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اسرائیل در روز دوشنبه برابر با اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شده است. در این حادثه راننده فلسطینی آنها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آنها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی-آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha